Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Senaste inlägget hos Dr. Nick av Luis tar tycker jag fram något som passar in på även svenskar.
1. Vi är lättmanipulerade.
2. Skriv som om du inte tjänade pengar på det du skriver + "klargör" att du har noll med produkten/företaget att göra.

Tror att h

Helt OT men inte jag som nämnde det
"Landet USA där man kan stämma skiten ur ett företag för att man har bränt sig på deras kaffe!!"
Har du nån susning om det fallet? Har jag. Lite kul att läsa om hur lekmän uttalar sig om rättssystemet over there. Kaffeh

Kan ju inflika att FF varit ganska tuffa själva mot företag som försökt att göra tåskor. Och som du säger Anders så ligger det helt säkert mer bakom om det nu är sant att de redan gått med på en uppgörelse för att slippa rättegång.

Vibram byggde in en säkerhetsgrej, vilket var bra.
Den uppvikta tåboxen.
Detta fick de "patent" på och jagade andra tillverkare.

Om man springer lite längre så viker de flesta ner tårna. Är då underlaget otrevligt typ grus och asfalt så uppstår problem

Northsport fick frågan om de skulle sluta att sälja VFF.

"Det är oerhört bra att frågan om hur de skor vi använder påverkar oss kommer till upp till ytan. Vi säljer endast produkter som vi själva tror på och kommer fortsätta ta avstånd från tron att de f

"Follow the money"

Inte tu tal om att Vibram liksom andra skotillverkare tjänat bra med pengar.
En tåsko kostade för 3 år sedan 7 dollar i tillverkning.
Då inberäknat maskinerna som gjorde "skorna".

Kommer ni ihåg när det var hantverk.

Northsport är ju lika opartiska kan jag tycka eftersom de också lever på att sälja bla skor.

De dristar sig till och med att skriva "Utan det är det mest hälsosamma och bästa sättet att springa på för alla" om just deras barfotaskor. Snacka om att gener

K-G, det är fortfarande hantverk. Lite mindre händer bara..
BILD:http://theothersideofnike.weebly.com/uploads/3/9/8/7/3987299/2875004.jpg?240