Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 13:43Bra Johan, då är vi överens. Ursäkta att jag missuppfattade Dig.
Roddarn är en härlig kille. Visst han började med rodd. Vid de första cykeltävlingarna kunde de inte riva målområdet förrän roddarn kom i mål. Ibland en lång väntan... men han bättrade sig!!
Bra Johan, då är vi överens. Ursäkta att jag missuppfattade Dig.
Roddarn är en härlig kille. Visst han började med rodd. Vid de första cykeltävlingarna kunde de inte riva målområdet förrän roddarn kom i mål. Ibland en lång väntan... men han bättrade sig!!
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 14:00Jag tror det vore positivt om det blev en tydligare distinktion mellan motionslopp och tävlingar.
Hur man uppnår det har jag inte något recept på, men jag ser inte att det med nödvändighet är negativt att SCF går mot tävlingsinnehållet. Det bör rimligtv
Jag tror det vore positivt om det blev en tydligare distinktion mellan motionslopp och tävlingar.
Hur man uppnår det har jag inte något recept på, men jag ser inte att det med nödvändighet är negativt att SCF går mot tävlingsinnehållet. Det bör rimligtv
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 14:08Johan. Elit är inte bara tävling, elit är elitcyklister. De 2,6 anställda jobbar med elitverksamhet men det betyder inte att de jobbar med elittävlingar. På sidan om det har man Tävlingskommittén som sysslar med tävlingsverksamhet.
Man har sagt att man s
Johan. Elit är inte bara tävling, elit är elitcyklister. De 2,6 anställda jobbar med elitverksamhet men det betyder inte att de jobbar med elittävlingar. På sidan om det har man Tävlingskommittén som sysslar med tävlingsverksamhet.
Man har sagt att man s
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 14:10Emil Gil: du skal ikke undervurdere elitsatsing. Den er med til at det blir flere i "bredde" satsing. Det henger i hop.
Den efekten vi har hatt av Gunn Rita Dale, Anita Valen på kvinnesiden
Og Thor Hushovd, Arvesen, Boason Hagen, Landevei. Rune Høydal i
Emil Gil: du skal ikke undervurdere elitsatsing. Den er med til at det blir flere i "bredde" satsing. Det henger i hop.
Den efekten vi har hatt av Gunn Rita Dale, Anita Valen på kvinnesiden
Og Thor Hushovd, Arvesen, Boason Hagen, Landevei. Rune Høydal i
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:04Jag gillar att så många har synpunkter på tävlingsidrotten men de tävlar inte själv.
Jag gillar att så många har synpunkter på tävlingsidrotten men de tävlar inte själv.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:07Sent i diskussionen:
Diskuterade detta med "Tävling light" med en av deltagarna på det möte som beslutade detta.Tanken är att skapa en ny tävlingsklass för de som är rädda för att bli avhängda på "riktiga" tävlingar. Det finns därför inga följebilar, in
Sent i diskussionen:
Diskuterade detta med "Tävling light" med en av deltagarna på det möte som beslutade detta.
Tanken är att skapa en ny tävlingsklass för de som är rädda för att bli avhängda på "riktiga" tävlingar. Det finns därför inga följebilar, in
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:09Det fungerar ifall man släpper iväg tävlingsklassen med ett litet försprång.
Det fungerar ifall man släpper iväg tävlingsklassen med ett litet försprång.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:11Det finns nog fler än 70 som kan tänka sig att tävla light på Gran Fondo.
Det finns nog fler än 70 som kan tänka sig att tävla light på Gran Fondo.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 16:14Jag tror att det ger sig med att ha 70 i första gruppen och sedan kommer resten. Det är inte så många som i slutändan är med täten in på upploppet.
Sedan kan var o en ändå se sin tid i samband med målgången.
Jag tror att det ger sig med att ha 70 i första gruppen och sedan kommer resten. Det är inte så många som i slutändan är med täten in på upploppet.
Sedan kan var o en ändå se sin tid i samband med målgången.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 17:25NPNG: Minskade verkligen olyckorna i norska motionslopp när de blev "tävlingar"? Det är ju lätt att säga att man har 48000 licensierade tävlingscyklister om det bara krävs att man betalar startavgiften till ett lopp. Blir man automagiskt en säkrare cykli
NPNG: Minskade verkligen olyckorna i norska motionslopp när de blev "tävlingar"? Det är ju lätt att säga att man har 48000 licensierade tävlingscyklister om det bara krävs att man betalar startavgiften till ett lopp. Blir man automagiskt en säkrare cykli