Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

Åk till Danmark och upplev det själv. Undvik Ritter Classic som lätt blir rodeo.

Jag frågade för att jag var nyfiken. Jag har varken råd eller tid att själv åka iväg på några såna. För tillfället understiger min lön mina fasta utgifter, men jag har som tur är lite reserver som jag sparat ihop under hösten.

Det är ordning o reda på motionsloppen eftersom "tävlingssugna" kör tävlingar.

Ja! eller Själland runt efter mörkrets inbrott. Banpersonal som sitter i korsningen med en fotogenlampa och skriker höjer (höger på svenska) eller venstre! bromsarna skriker från ett okänt antal cyklister som finns där någonstans i mörkret. Sen är det en

Helt rätt David! att komma sist på en tävling är ingen skam, vilket många tror! Att köra ett motionslopp med en utrustning som lätt platsar i Touren tycker jag bara ser löjligt ut.

Tävlingssugen åker tävlingar i andra länder.
Enligt dem flesta här leka tävlingssugna på motionslopp.
Svaret från SCF? Alla måste ha licens (läs mellan raderna - vi vill åt deras pengar)

Licenserade cyklister minska år efter år.
SCF gör inget konkret åt

Jag tror att du har missat en del av vad som är tanken med tävlingar.
Någon vinner och någon annan är sist. Det verkar du inte klara av eftersom du har startat på endast en tävling.

Tror du på fullt allvar att din analys av SCF:s intentioner är korrekt?

Tommy, jag anser att VR är tokdyrt också, och lär aldrig cykla det heller, oavsett inkomst.

Rätt Rasmus jag slutade cykla VR när det låg en Dominoask i startkuvertet.

Från det ena till det andra! Hedman var dopad som målvakt. Ganska tyst om det eller hur. Tänk om han varit cyklist...