Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

Då borde det vara klart att genomdriva på tinget i demokratisk ordning.

Nu har jag läst och följt vad många skriver och känner att jag vill ge min syn på saken.

Först och främst vem är jag? Satt med som adjungerad i styrelsen under 2008 när den berömda diskussionen som refereras till av Garry Jones eller Gary Fleming ständig

Om syftet enbart är att få upp medlemsantalet för redovisningen till RF, så kan ni ju lika gärna gå på de SCF-anslutna klubbarnas medlemsstatistik, eller få in deltagarinformation från motionslopp som SCF-anslutna klubbar arrangerar.

Det finns inget som

Om syftet är att redovisa flera medlemmar, ge bort licenserna!

Om Stadium vet att de säljer mindre under Januari, inte höjer de priset i februari för att kompensera. Det är ju volymen som är det viktigast.

Jag har sagt det flera ggr och jag tror att mån

Det här är mycket intressant.

Varje år ska föreningen lämna in en rapport där man bland annat anger hur många medlemmar man har, eller har man slutat med det? Där finns ju uppgiften! Denna rapport skickas in digitalt..
Okej, den fångar inte in de som i

Nej, man har ingen grundförsäkring bara för att man är med i en klubb. Vanlig hemförsäkring och olycksfallsförsäkring får man allt ha. Sen har jag förstått att enstaka klubbar har en egen försäkring för medlemmarna, men vad den ska täcka som inte ens pers

Alla som är ansluta till RF på ena eller andra sättet har en enkel, simpel grundförsäkring.
Om jag går på mitt lokala gym och kör ett spinningpass är jag, ovsett om jag är medlem eller inte, grundförsäkrad via anslutningen till RF. Den försäkringen ger i

Svarar på mitt eget inlägg...
Saker har hänt sen jag var försäkringsansvarig i min förening..
Gäller tydligen inte aktiva utövare längre, det gjorde det för ett par år sen, så glöm allt jag skrev... (#)

70 stycken i klungan:
Enligt GS i november 2010 kan man få dispens från SCF att släpper iväg fler än 70 stycken i startgrupper om polisen/länsstyrelsen bedömer det som säkraste start. Men problemet uppstår eftersom bara ca 10% av motionsloppen idag behöve

> Man har en grundförsäkring när man är ansluten i en klubb, eller hur?

Silva, har aldrig varit så.

Grundförsäkringen finns dock och gäller då klubbens medlemmar deltar i aktivitet som funktionärer.