Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

Vilken nytta gör en tävlingslicens? För att tävla på längdskidor behöver du bara vara med i en skidklubb och i och med medlemsskapet har du en form av försäkring. Licens behövs bara om du skall åka FIS tävlingar om jag minns rätt.
Känns som att cykel krån

Som vanligt missade Gary målet. Jag har konstaterat att Canyon har (ev. haft) urusla leveranser och garantiärenden. Då är det fritt att testa lyckan med leverantörerna.

Patrik, menar du att man inte kan tävla med engångslicens längre?

Då tar vi den sidan en gång till.
http://iof1.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_486/cf_74/Avgifter.pdf

Jo du kan tävla med engångslicens i t ex H40 men du måste vara med i klubb. Tidigare var det en del som ställde upp i tävlingsklass utan att vara med i klubb och löste engångslicens. Var väl inte enligt reglementet och långloppscupen såg mellan fingrarna

Nej, det kan du inte. Engångslicenser finns i Sportklasserna och ungdom.

Långloppscupen ändrade förra året H30, D30 osv till något de kallar H30 Sport osv bara för att SCF satte käppar i "hjulen" så de i alla fall kunde använda engångslicenser till XC-svetton som kanske ville testa sin förmåga i startledet framför motionsklass

Varför är det ett så stort motstånd att tillhöra en klubb? Jag är med i två.
Det är ju i klubben man utbyter erfarenheter i realtid.

Ena stunden gnälls det för att det finns för bra cyklister i Sportklassen och sedan gnälls det för att de är för dåliga.
Nybörjare borde köra i sportklassen och efter tidigast ett år köra i de andra klasserna.

För mig är det inga problem med att vara med i en klubb. Men det finns inte klubbar på alla orter och bara därför kanske man inte är villig att starta en om man är lite intresserad av cykel. Finns ingen på orten där jag bor så jag är medlem i en klubb i g