Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

David, ett lopp i MTB och landsväg är inte riktigt detsamma. Vet inte hur stor erfarenhet av MTB lopp du har.

Det går faktiskt att få råd över telefon också eller genom att vissa träningar körs i lämplig riktning.

Men det verkar mest som om de flesta "klubblösa" tycker att det ska finnas en ekonomisk morot i och med medlemskapet.
Det finns ofta i form av subvent

Det är sannolikt men vad är problemet med att köra i en Sportklass?

Cykla är det inga problem med. Det gör jag ofta själv. Att vara med i en klubb ger mycket annat...

David, eftersom det är så bra att vara med i klubbar, så kommer folk att gå med om de har det behovet. Därför finns det inga som helst skäl att ha ett klubbtvång för att få lösa licens. Det handlar bara om pengar. Tramsiga svepskäl som säkerhet begriper v

Testa gärna några LVG-lopp med ett gäng som inte kan klungkörning eller annat vettigt.
När du sedan har gått i gatan och vaknar på akuten så konstaterar du att din cykel är skrot och försäkringsbolagen är inte anslutna till frälsningsarmén. Du har sedan e

Jag konstaterar ännu en gång att David P har problem med läsförståelsen.

1. Jag har INTE pratat om att man inte ska ha licens, och det är där försäkringen finns. Svamlet om Frälsningsarmén och krascher är helt non sequitur.

2. Klubbmedlemskap säger inge

Silva, för att tävla ska man vara medlem i en SCF förening. Kravet för att köper engångslicens är att man är medlem. 1995 köpte jag min första engångslicens av Agne Gustafsson i Hofors CK. Jag tävlade i Sportklass linjeloppet. Jag fick en dagsmedlemskap i

Du tror inte att Folksam tycker att det är bra att licensen är kopplad till ett medlemskap i den organisation som administrerar licenskostnaden?

Breaking news... !!!!

Jag fick detta via email för en stund sedan....,

"
Vid samtal med GS så har styrelsen bestämt att Motionen skall ingå i de Grenspecifika områdena, det är detsamma som att det hela dör ut.
"
Mina kommentarer:
Hur mycket motion finns