Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

Den siffran som man tidigare kunnat läst av på ett som man sett det tillförlitligt sätt har tidigare varit licensantalet.

Jag själv är för att redovisa och se till att få tillförlitliga siffror för medlemsantalet istället för att redovisa antalet license

Jo jag har rätt i mitt påstående Garry, men... det handlar om det där att träningen på den lokala anläggningen, alltså inte cykel och SCF.

Vi började vår cykelklubb som undersektion till en förening ansluten till Svenska Gymnastikförbundet och då omfatt

Garry Jones skriver: "Fridrottsförbundet struntar i RF så alla som vill kan vara med i elitklass, utan licens, utan medlemskap i de stora löpararrangemangen."

Bullshit! Du kan t.ex. vinna loppet Stockholm Marathon men inte tävlingen SM som icke med medle

Garry:>Jag var på väg med det 2008 men jag fick inte vara kvar.

Du har tidigare klargjort att du avgick själv.

Svensk idrottsforskning och lärare i ämnet (som jag själv haft/har som student vid Idrottshögskolan) har i flera år poängterat att föreningsidrotten har det kämpigt och att allt fler ungdomar och motionärer kommer att söka sig till privata alternativ. Oav

Anders: Om min synsätt är fel eller skev har den inte bara skapats av mig men även av min omgivning och det kontakt jag har haft med den.
Att klubbar aktiv välja bort motionärer är att skam.
Att SCF tilldela fjuttiga 30,000:- är för mig en kvittens på det

> Jag tror det är där någonstans realiteten om 30000 medlemmar finns. Det skulle gynna alla både elit, ungdom, bredd och motion.

Är man medlem i "XXXX IF" så är man bara medlem i huvudförening. Man har 560 medlemmar och 5 cyklister. Men i SCF systemet s

Men tävlingen SM i maraton är den svenska elitklassen i Stockholm Marathon. Där måste du vara med i klubb för att få ställa upp samt ha gjort ett nog bra resultat innan. Sen om du vill se Stockholm Marathon som ett bakgårdslopp så det din personliga åsikt

Det är inte bara Lidingöloppet men jag inser att de är framtiden för svensk idrott.

Vänta här nu Garry:
Vad gör Lidingöloppet och friidrottsförbundet som inte Cykelsporten gör på Långloppscupen som exempel?

Dom kanske inte uttalar att du behöver ett medlemskap för att ställa upp i tävlingsklassen (det har jag inte forskat i) men du behö