Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

Folksam säljer försäkringen som används på motionsloppen. Diskutionen om medlemskap har aldrig funnits i mina möten med Folksam om detta. (Ca 10 möten under åren 2005-2009.

Roten till det onda verkar vara illa passande byråkrati och ett korkat system med bidrag/anslag som får annars goda krafter att försöka framstå som mer uppskattade än de verkligen är...för att få lite extrapengar.

Istället för att mäta hur attraktiva för

Men David, ditt lilla pseudoproblem löser man enkelt genom att licensen också innebär ett "medlemskap" i SCF, för administrativa syften... Om nu försäkringsbolagen skulle bry sig det minsta om vilka föreningar man är medlem i...

Fick en otroligt telefonsamtal nyss.

Bosse Sjöberg har avgått från SCF styrelsen!

Men Rasmus det är inte jag som har problem. Det är du eftersom du så envetet anser att medlemskap i föreningar är felaktigt.

SCF är en organisation som arbetar genom föreningarna och då blir det till att bli medlem i en förening, och därmed SCF.

> SCF är en organisation som arbetar genom föreningarna och då blir det till att bli medlem i en förening, och därmed SCF.

Korrekt gällande tävling.

Men många motionärer som är inte medlem i föreningar behöver man ha kontakt med. Det hjälper alla om m

Jag har inget problem med medlemskap. Jag är, som jag redan påpekat många gånger, medlem i en klubb. Sannolikt Sveriges näst största, dessutom. Det jag har problem med är att klubbmedlemskap är ett tvång för att få tävla med licens. Det finns inga ratione

Du får starta en SCF-ansluten postorderklubb utan medlemsavgift.
Så får du massor av medlemmar och en del pyssel.

Hade alla dessa cyklister med sina racermaskiner som bär sig illa åt i trafiken varit medlemmar i någon klubb så kanske vi hade haft ett bättre rykte. Motionsloppen hade kanske varit mindre farligt att deltaga i.

...alternativt övertala t.ex. Axa Sports Club att de ska ansluta sig till SCF.