Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 00:27Jag kan svara medans vi väntar på svar från David och Tommy.
Svaret på din fråga Rasmus, är naturligtvis mycket enkelt; varje seriös cykelklubb har ett "säkerhetstänk" och en intuitiv känsla för att utbilda både nya men ibland även gamla medlemmar i hur
Jag kan svara medans vi väntar på svar från David och Tommy.
Svaret på din fråga Rasmus, är naturligtvis mycket enkelt; varje seriös cykelklubb har ett "säkerhetstänk" och en intuitiv känsla för att utbilda både nya men ibland även gamla medlemmar i hur
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 00:59Ja, men P-A L, det du pratar om är nåt HELT annat än det jag frågade om. Det du pratar om skulle innebära att man, utöver klubbtvånget, också ställer tvingande krav på att den tävlande också ska ha genomgått nån form av utbildning i klubbens regi, eller å
Ja, men P-A L, det du pratar om är nåt HELT annat än det jag frågade om. Det du pratar om skulle innebära att man, utöver klubbtvånget, också ställer tvingande krav på att den tävlande också ska ha genomgått nån form av utbildning i klubbens regi, eller å
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 06:05Vissa torskar smiter emellanåt igenom nätet som trots allt uppstår genom klubbtvånget. Du kör sällan med din klubb och surar mest över cykelbanorna i Lerdiket?
Vissa torskar smiter emellanåt igenom nätet som trots allt uppstår genom klubbtvånget. Du kör sällan med din klubb och surar mest över cykelbanorna i Lerdiket?
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 06:40Så dom flesta kommer att delta på klubbträningarna, när man blir tvingad till valfri cykelklubb. Intressant. Om man inför klubbtvång för alla som cyklar så skulle en mariotet av dom börja träna med klubben och där med bli säkrare cyklister.
Så dom flesta kommer att delta på klubbträningarna, när man blir tvingad till valfri cykelklubb. Intressant. Om man inför klubbtvång för alla som cyklar så skulle en mariotet av dom börja träna med klubben och där med bli säkrare cyklister.
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 08:03Det var en intressant slutsats. Baserat på vad?
Det var en intressant slutsats. Baserat på vad?
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 08:38Rasmus, du får gärna ha synpynkter på vad jag inte förstår, jag har ingen synpunkt på din hjärnkapacitet. OK!
Att ta körkort innebär inga garantier. OK! Att gifta sig innebär inga garantier OK! Att tillhöra en klubb innebär inga garantier, OK! Listan kan
Rasmus, du får gärna ha synpynkter på vad jag inte förstår, jag har ingen synpunkt på din hjärnkapacitet. OK!
Att ta körkort innebär inga garantier. OK! Att gifta sig innebär inga garantier OK! Att tillhöra en klubb innebär inga garantier, OK! Listan kan
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 08:47Fast när man tar körkort blir man ändå testad litegrann på hur mycket man kan om trafikregler och hur man kör.
Att betala medlemsskap i en klubb innebär inte alls att man bevisat att man kan cykla i klunga. Inte på något sätt. Det förstår du väl Tommy?
Fast när man tar körkort blir man ändå testad litegrann på hur mycket man kan om trafikregler och hur man kör.
Att betala medlemsskap i en klubb innebär inte alls att man bevisat att man kan cykla i klunga. Inte på något sätt. Det förstår du väl Tommy?
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 08:59Rasmus,
Naturligtvis GARANTERAR ett klubbmedlemskap ingenting. Men jag har faktiskt lite svårt att förstå din poäng.Det är trots allt sällan eller aldrig som det är möjligt att lämna garantier för hur varje enskild människa kommer att bete sig. Men det
Rasmus,
Naturligtvis GARANTERAR ett klubbmedlemskap ingenting. Men jag har faktiskt lite svårt att förstå din poäng.
Det är trots allt sällan eller aldrig som det är möjligt att lämna garantier för hur varje enskild människa kommer att bete sig. Men det
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 09:13Det är upp till klubben att vid medlemsansökan följa sina stadgar som i sin tur är godkända av SCF. Då får man struktur på cyklandet. Framför allt i lopp som arrangeras av cykelklubb ansluten till SCF. Kedjan är så att säga hel.
Det är upp till klubben att vid medlemsansökan följa sina stadgar som i sin tur är godkända av SCF. Då får man struktur på cyklandet. Framför allt i lopp som arrangeras av cykelklubb ansluten till SCF. Kedjan är så att säga hel.
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 09:24Kan inte säga att jag märkte nån skillnad på Sommen Runt åt något håll
Kan inte säga att jag märkte nån skillnad på Sommen Runt åt något håll