Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

Garry, Du har förmodligen trampat etablissemanget rejält på tårna. Du är en eldsjäl och dina idéer är konstruktiva. Det går inte alltid hem. Fråga en som vet. Jämför gärna med Svensk Golf. De har lyckats med både medlemsvärvning, höga kostnader samt krav

Garry, har du tävlat så du har erfarenhet av klungkörning förutom "två led" på motinslopp?
Det är en väldigt stor skillnad mellan motionslopp och LVGstävlingar.

Johan,
Jag lägger såklart inga ord i din mun.

"Kärnfrågan i just den här frågan är huruvida det finns en tendens bland klubbanslutna cyklister att vara säkrare cyklister. "

Det kan knappast vara kärnfrågan. Snarare är den huruvida en som vill vara klubb

Ganska tråkig läsning
massa tjafs och för lite hyfs :@

ingen vilja att försöka mötas och förstå den frustration som tydligen finns gentemot scf. liscens och klubbtillhörighet. (t-)

att bli bemött med konstiga svar om att demokrati och att man måste förä

Fredrik,
Det är ingen som piskar in en cyklist till en klubb, lika lite som det är någon som piskar dem till motionslopp.

Jag är inte en kategorisk förespråkare för klubbmedlemskap heller, bara så att du vet. Om det finns andra mer konstruktiva sätt att

I Frankrike så har man åtminstone 4 olika förbund...

Att påstå att ett klubbmedlemsskap ökar säkerheten på cyklisten är väl knappast sant. I så fall skall väl klubbarna föregå med gott exempel vad gäller säkerhet och stoppa alla sub-satsningar runt vättern. Kan det finnas något mer stressande för "vanliga"

Rf lär ha en del att tycka när det gäller deras härad.

"varje seriös cykelklubb har ett "säkerhetstänk" och en intuitiv känsla för att utbilda både nya men ibland även gamla medlemmar i hur man cyklar säkert"

Njae. Jag har hört mardrömshistorier där man pedagogiskt försökt hänga av nybörjare.

Men sedan fin

Utbildning och råd man kan få från annat håll än just klubbar...