Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 09:30Det är väl rimligt att tro att den idag genomsnittlige klubbcyklisten genom sin aktivitet i klubben har fått hyfsad vana vid klungkörning. Medlemmen har ju förmodligen sökt sig till klubben bl a för att öka möjligheterna att cykla med andra. Är det då rim
Det är väl rimligt att tro att den idag genomsnittlige klubbcyklisten genom sin aktivitet i klubben har fått hyfsad vana vid klungkörning. Medlemmen har ju förmodligen sökt sig till klubben bl a för att öka möjligheterna att cykla med andra. Är det då rim
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 09:34Bra Tommy, då har du äntligen erkänt att det inte finns nåt sånt samband (även om du inte kunde låta bli att smyga in en liten skev slutsats ändå), så då kan vi släppa det här med att tvånget fyller nåt säkerhetshöjande syfte. Det handlar alltså enbart om
Bra Tommy, då har du äntligen erkänt att det inte finns nåt sånt samband (även om du inte kunde låta bli att smyga in en liten skev slutsats ändå), så då kan vi släppa det här med att tvånget fyller nåt säkerhetshöjande syfte. Det handlar alltså enbart om
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 09:40Fredrik,
Anser du inte att deltagande i de lopp som klubbarna ordnar är att ta del av klubbens verksamhet?
Har man ingen ovilja eller principiella skäl att avstå från deltagande i dessa arrangemang har jag svårt att förstå motviljan mot ett medlemskap
Fredrik,
Anser du inte att deltagande i de lopp som klubbarna ordnar är att ta del av klubbens verksamhet?
Har man ingen ovilja eller principiella skäl att avstå från deltagande i dessa arrangemang har jag svårt att förstå motviljan mot ett medlemskap
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 09:44Vill man tillhöra ett kollektiv och cykla i klunga och få lite draghjälp får man väl för f-n inrätta sig i kollektivets regler. Annars är det bara att cykla på egen hand. Enkelt eller hur. Stort ansvar ligger på klubbarna men det är ett annat problem. Ing
Vill man tillhöra ett kollektiv och cykla i klunga och få lite draghjälp får man väl för f-n inrätta sig i kollektivets regler. Annars är det bara att cykla på egen hand. Enkelt eller hur. Stort ansvar ligger på klubbarna men det är ett annat problem. Ing
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 09:51Ni ser på det här helt fel.
Man behöver inte en klubbmedemskap för att bli en bättre cyklist. Man behöver utbildning och erfarenhet. Jag tränade med cyklister i 10 år. Sedan startade vi en förening. Men det var ingeting som gjorde att någon av oss blev
Ni ser på det här helt fel.
Man behöver inte en klubbmedemskap för att bli en bättre cyklist. Man behöver utbildning och erfarenhet. Jag tränade med cyklister i 10 år. Sedan startade vi en förening. Men det var ingeting som gjorde att någon av oss blev
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 10:02Johan,
"Anser du inte att deltagande i de lopp som klubbarna ordnar är att ta del av klubbens verksamhet?"Det var väl ett ganska klent försök att undvika kärnan? Jag tror inte din åsikt är att det är genom deltagande i lopp som cyklistens säkerhet ska b
Johan,
"Anser du inte att deltagande i de lopp som klubbarna ordnar är att ta del av klubbens verksamhet?"
Det var väl ett ganska klent försök att undvika kärnan? Jag tror inte din åsikt är att det är genom deltagande i lopp som cyklistens säkerhet ska b
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 10:14Det är inte alla gångar det finns klubbar. Det finns många grupper av cyklister som tränar tillsammans inför de stora loppen. Det är inte rätt eller fel att gör det i en föreningsform. Huvudsaken är att man cyklar och ha kul.
SCF uppdraget kunde vara att
Det är inte alla gångar det finns klubbar. Det finns många grupper av cyklister som tränar tillsammans inför de stora loppen. Det är inte rätt eller fel att gör det i en föreningsform. Huvudsaken är att man cyklar och ha kul.
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 10:20Fredrik,
Nu var det ju faktiskt inte jag som flyttade fokus från kärnfrågan. Och om du vill lägga ord i min mun så får du hitta någon annan att diskutera med, för det känns smått fånigt att behöva försvara sig mot åsikter som jag aldrig gett uttryck för.
Fredrik,
Nu var det ju faktiskt inte jag som flyttade fokus från kärnfrågan. Och om du vill lägga ord i min mun så får du hitta någon annan att diskutera med, för det känns smått fånigt att behöva försvara sig mot åsikter som jag aldrig gett uttryck för.
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 12:07Det är inte alla gångar det finns klubbar. Det finns många grupper av cyklister som tränar tillsammans inför de stora loppen. Det är inte rätt eller fel att gör det i en föreningsform. Huvudsaken är att man cyklar och ha kul.
Det är inte alla gångar det finns klubbar. Det finns många grupper av cyklister som tränar tillsammans inför de stora loppen. Det är inte rätt eller fel att gör det i en föreningsform. Huvudsaken är att man cyklar och ha kul.
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 12:23Jag tror att de flesta av dessa cyklister är medlem i en klubb?
http://www.youtube.com/watch?v=qMAJf-hf1Zk
Säkrare cykling?
Det är många fler olyckor på tävlingar med klubbeanslutna än motionslopp utan klubbanslutna.
Jag tror att de flesta av dessa cyklister är medlem i en klubb?
http://www.youtube.com/watch?v=qMAJf-hf1Zk
Säkrare cykling?
Det är många fler olyckor på tävlingar med klubbeanslutna än motionslopp utan klubbanslutna.