Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 17:35> Det finns inga rationella skäl till ett sånt tvång
Obs att det är RF och inte SCF som har detta tvång. Men att SCF kan välja att strunta i RF som Fridrottsförbundet.
Dalarnas Motion från SCF årsmöte 2010:
-----------------------------------------
Där
> Det finns inga rationella skäl till ett sånt tvång
Obs att det är RF och inte SCF som har detta tvång. Men att SCF kan välja att strunta i RF som Fridrottsförbundet.
Dalarnas Motion från SCF årsmöte 2010:
-----------------------------------------
Där
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 17:38> Hade alla dessa cyklister med sina racermaskiner som bär sig illa åt i trafiken varit medlemmar i någon klubb så kanske vi hade haft ett bättre rykte. Motionsloppen hade kanske varit mindre farligt att deltaga i.
Jag har cyklat 248 motionslopp under 2
> Hade alla dessa cyklister med sina racermaskiner som bär sig illa åt i trafiken varit medlemmar i någon klubb så kanske vi hade haft ett bättre rykte. Motionsloppen hade kanske varit mindre farligt att deltaga i.
Jag har cyklat 248 motionslopp under 2
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 18:52En klargörande, Bosse avgår men troligtvis sitta kvar tills årsmöte så att styrelsen behöver inte vara en man kort tills dess. Egentligen skulle han sitta i styrelsen minst till 2012.
En klargörande, Bosse avgår men troligtvis sitta kvar tills årsmöte så att styrelsen behöver inte vara en man kort tills dess. Egentligen skulle han sitta i styrelsen minst till 2012.
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 20:14Garry! mycket är ju subjektivt, själv har jag deltagit i både motionslopp och tävlingar både här i Sverige och utomlands sedan 1976. Har också varit ordförande i en IFK-Cykel i Kristianstad och sett hur cykel har utvecklats positivt. Däremot vidhåller jag
Garry! mycket är ju subjektivt, själv har jag deltagit i både motionslopp och tävlingar både här i Sverige och utomlands sedan 1976. Har också varit ordförande i en IFK-Cykel i Kristianstad och sett hur cykel har utvecklats positivt. Däremot vidhåller jag
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 20:17Licens är en sak, men klubb behövs faktiskt inte alls. Det tillför absolut INGET när det gäller säkerhet.
Ni drar ju detta som ett mantra utan eftertanke. Ni är fast i en förgången tid när saker och ting såg annorlunda ut. Kom in i den moderna världen, s
Licens är en sak, men klubb behövs faktiskt inte alls. Det tillför absolut INGET när det gäller säkerhet.
Ni drar ju detta som ett mantra utan eftertanke. Ni är fast i en förgången tid när saker och ting såg annorlunda ut. Kom in i den moderna världen, s
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 20:21Upp och nicka och ta en sockerdricka snälla Marcus. Jag respekterar dina synpunkter. Men snacka för fan inte om vilken tid jag lever i.
Upp och nicka och ta en sockerdricka snälla Marcus. Jag respekterar dina synpunkter. Men snacka för fan inte om vilken tid jag lever i.
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 20:26Vilket ansvar har klubben för sina cyklisters uppförande?
Vilket ansvar har klubben för sina cyklisters uppförande?
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 20:27Hur stor erfarenhet har du av olika typer av lopp "i den moderna världen"?
När din egen klubb inte kan följa det pedagogiska bildspelet på hemsidan så har inte "Den moderna världen" lyckats i uppdraget.
Det är inte självklart att alla som äger en cykel
Hur stor erfarenhet har du av olika typer av lopp "i den moderna världen"?
När din egen klubb inte kan följa det pedagogiska bildspelet på hemsidan så har inte "Den moderna världen" lyckats i uppdraget.
Det är inte självklart att alla som äger en cykel
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 23:33Tommy/David - Rasmus: 10 - 0
Tommy/David - Rasmus: 10 - 0
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 00:07David och Tommy. Ni undviker gång på gång att förklara på vilket sätt säkerheten skulle påverkas av klubbtvångets avskaffande. Frågan jag vill ha svar på är hur en cyklist automatiskt blir säkrare om han eller hon löser medlemskap i en cykelklubb. En rak
David och Tommy. Ni undviker gång på gång att förklara på vilket sätt säkerheten skulle påverkas av klubbtvångets avskaffande. Frågan jag vill ha svar på är hur en cyklist automatiskt blir säkrare om han eller hon löser medlemskap i en cykelklubb. En rak