Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

SCF börjar likna mer och mer en sluten diktatur stat där man inte lyssnar på vad klubbarna vill.
Vi skulle anordna en tävling men på grund av att vägverket inte beviljade oss tillstånd att enkelrikta en väg åt ett håll ( liten väg som var för smal att ku

Det är medlemmarna som röstar fram styrelsen i förbundet.

Är du redan vaken David 😉

Jag är på G. Det lär bli trötta ben idag.

Rasmus: Jag förstår inte klubballergin. Utan klubbar så blir det inga tävlingar alls och jag tror inte att borttagande av incitament för att gå med i en cykelklubb är bästa vägen för att få cykelsporten att växa.

De två främsta syftena med reglerna är sä

Jag har ingen klubballergi (är själv med i en klubb) men att behöva söka upp och gå med i en klubb för att få vara med i några tävlingar är onödigt, särskilt om man inte upplever att man själv får ut nåt av klubbmedlemskapet, t ex för att de inte har nån

Rasmus: Framför gärna dina idéer till ordföranden i SCF:s kommissariekommitté, Kenneth Simonsson. Om inte annat så kan du få en bättre bild av hur verkligheten ser ut. 😉

Eller så kan ju allvetande Fredrik upplysa oss om hur verkligheten ser ut...

Jag tror jag ska skaffa licens. Bara för att.

Rasmus: ravet på klubbmedlemskap för att tävla är inget som SCF hittat på. Det krävs i alla RF-anslutna förbund.
Det är ganska stor brist på kommissarier. De som finns har liv vid sidan om också så det krävs "överkapacitet" för att det ska gå ihop sig.
S