Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 15:13Blir det inte dyrt att anmäla sig och sedan inte deltaga?
Du verkar annars vara väldigt ekonomisk.
Är inte licensen för dyr så är anmälningsavgiften det, eller det gäller bara cykel?
Blir det inte dyrt att anmäla sig och sedan inte deltaga?
Du verkar annars vara väldigt ekonomisk.
Är inte licensen för dyr så är anmälningsavgiften det, eller det gäller bara cykel?
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 15:22Jag beskrev just varför klubbmedlemskap är onödigt för många.
David, jag skrev också (men som du kanske inte heller lyckades läsa) att jag inte var med pga sjukdom.
Eftersom man inte får sälja tillbaks startplatsen till GV och jag inte ville sälja till n
Jag beskrev just varför klubbmedlemskap är onödigt för många.
David, jag skrev också (men som du kanske inte heller lyckades läsa) att jag inte var med pga sjukdom.
Eftersom man inte får sälja tillbaks startplatsen till GV och jag inte ville sälja till n
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 15:28Ja, det är dyrt att köra tävlingar. Framför allt all mat som går åt för att orka träna.
Satsa på Korpens verksamhet så slipper du licenser, jobbiga tävlingar, dyra klubbkläder och en massa annat som är jobbigt.
Ja, det är dyrt att köra tävlingar. Framför allt all mat som går åt för att orka träna.
Satsa på Korpens verksamhet så slipper du licenser, jobbiga tävlingar, dyra klubbkläder och en massa annat som är jobbigt.
Quote from ellen olsson on 29 January 2011, 15:28Onödigt med klubbmedlemskap? Hela idrottsrörelsen i Sverige bygger ju på ideella föreningar och folk som är med och engagerar sig i dessa. Hur har du tänkt ändra på det och samtidigt hålla verksamheten igång?
Allt hänger mer eller mindre ihop. Du kan inte
Onödigt med klubbmedlemskap? Hela idrottsrörelsen i Sverige bygger ju på ideella föreningar och folk som är med och engagerar sig i dessa. Hur har du tänkt ändra på det och samtidigt hålla verksamheten igång?
Allt hänger mer eller mindre ihop. Du kan inte
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 15:33Klart man kan. Det handlar om att sänka trösklarna. Ju lättare det är att tävla, desto fler kommer att tävla. Ju fler som tävlar, desto fler kommer att få upp intresset och engagera sig i klubbar. Svårare än så är det inte.
Klart man kan. Det handlar om att sänka trösklarna. Ju lättare det är att tävla, desto fler kommer att tävla. Ju fler som tävlar, desto fler kommer att få upp intresset och engagera sig i klubbar. Svårare än så är det inte.
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 15:37Det är jättejobbigt om man inte vinner.
Alla borde vinna.Lite som "Fiskdammen" på barnkalas.
"Alla" vill känna sig som en vi(n)nare så då måste en del ha sin egen klass.
Det är jättejobbigt om man inte vinner.
Alla borde vinna.Lite som "Fiskdammen" på barnkalas.
"Alla" vill känna sig som en vi(n)nare så då måste en del ha sin egen klass.
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 15:41Rasmus, du verkar missa att det är klubbarna som arrangerar tävlingar.
Kanske inte den klubben som du är medlem i men de som är seriöst intresserade av tävlingsidrotten.Du borde ta tag i problemet med tävlingar och se till så att det arrangeras fler täv
Rasmus, du verkar missa att det är klubbarna som arrangerar tävlingar.
Kanske inte den klubben som du är medlem i men de som är seriöst intresserade av tävlingsidrotten.
Du borde ta tag i problemet med tävlingar och se till så att det arrangeras fler täv
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 15:43Nej, men klubbarna kommer att tyna bort utan en aktiv tävlingskultur i området. Får man fler att börja tävla får man en mycket bättre rekryteringsgrund. En självförstärkande effekt, således!
Nej, men klubbarna kommer att tyna bort utan en aktiv tävlingskultur i området. Får man fler att börja tävla får man en mycket bättre rekryteringsgrund. En självförstärkande effekt, således!
Quote from ellen olsson on 29 January 2011, 15:44Vi har inga problem med att få medlemmarna att börja tävla. De flesta börjar i unga år.
Vi har inga problem med att få medlemmarna att börja tävla. De flesta börjar i unga år.
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 15:48Vissa klubbar i den regionen har massor med medlemmar, och inga tävlingar.
Fast det är jobbigare att arrangera tävlingar än att skicka medlemmar på tävlingar.
Vissa klubbar i den regionen har massor med medlemmar, och inga tävlingar.
Fast det är jobbigare att arrangera tävlingar än att skicka medlemmar på tävlingar.