Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 14:32Är det verkligen så? Jaja, de gör väl allt för att tvinga in folk i klubbarna eftersom SCF och RF beskattar klubbarna...
Fast jag är ändå inte övertygad. Jag anmälde mig till Göteborgsvarvet för några år sen och är inte, och har aldrig varit, medlem i nån
Är det verkligen så? Jaja, de gör väl allt för att tvinga in folk i klubbarna eftersom SCF och RF beskattar klubbarna...
Fast jag är ändå inte övertygad. Jag anmälde mig till Göteborgsvarvet för några år sen och är inte, och har aldrig varit, medlem i nån
Quote from ellen olsson on 29 January 2011, 14:35Då tävlade du förmodligen inte heller, alternativt hade arrangören sökt och fått dispens. Det går att få dispens för det mesta så länge det inte påverkar säkerheten eller den sportsliga rättvisan men man måste söka för att få den...
Då tävlade du förmodligen inte heller, alternativt hade arrangören sökt och fått dispens. Det går att få dispens för det mesta så länge det inte påverkar säkerheten eller den sportsliga rättvisan men man måste söka för att få den...
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 14:39Beskattar klubbarna?
Det är fritt att ansluta sig till SCF och därmed RF.
Då slipper man samtidigt att ta del av LOKbidrag och annat som klubbarna vill ha.
Det är däremot väldigt tråkigt att anslutna klubbar inte arrangerar tävlingar samtidigt som deras
Beskattar klubbarna?
Det är fritt att ansluta sig till SCF och därmed RF.
Då slipper man samtidigt att ta del av LOKbidrag och annat som klubbarna vill ha.
Det är däremot väldigt tråkigt att anslutna klubbar inte arrangerar tävlingar samtidigt som deras
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 14:41När du var på GV så sprang du i en tävlingsklass?
När du var på GV så sprang du i en tävlingsklass?
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 14:42Förklara gärna för mig hur klubbmedlemskap, eller avsaknad av detsamma, kan påverka säkerhet eller sportslighet? Antyder du att klubblösa skulle vara lite mer lågpannade individer som lättare tar till otillåtna medel? Eller att de kör med taggtråd lindad
Förklara gärna för mig hur klubbmedlemskap, eller avsaknad av detsamma, kan påverka säkerhet eller sportslighet? Antyder du att klubblösa skulle vara lite mer lågpannade individer som lättare tar till otillåtna medel? Eller att de kör med taggtråd lindad
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 14:44Jag sprang inte alls, pga sjukdom. Det fanns ingen information vid anmälan om separata klasser för tävlande och icketävlande.
För övrigt springer alla på samma villkor i loppet, så argumenten om eventuell påverkan på säkerhet eller sportslighet faller pla
Jag sprang inte alls, pga sjukdom. Det fanns ingen information vid anmälan om separata klasser för tävlande och icketävlande.
För övrigt springer alla på samma villkor i loppet, så argumenten om eventuell påverkan på säkerhet eller sportslighet faller pla
Quote from ellen olsson on 29 January 2011, 14:47Jag har aldrig påstått att det skulle påverka säkerheten eller den sportsliga rättvisan.
Man ska dock betänka att en arrangör gärna vill ha ryggen fri i den mån det går och därför gärna tecknar en försäkring. Då kommer försäkringsvillkor och annat med i b
Jag har aldrig påstått att det skulle påverka säkerheten eller den sportsliga rättvisan.
Man ska dock betänka att en arrangör gärna vill ha ryggen fri i den mån det går och därför gärna tecknar en försäkring. Då kommer försäkringsvillkor och annat med i b
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 14:51Exakt vad deltog du då i?
Jag har suttit i Slottskogen och tittat på GV men jag var inte med och tävlade.
Exakt vad deltog du då i?
Jag har suttit i Slottskogen och tittat på GV men jag var inte med och tävlade.
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 15:05Men försäkring har noll och intet med klubbmedlemskap att göra. Försäkringen får man via licensen (i fallet med cykel) eller lika gärna via en extraavgift till anmälningsavgiften för tävlingen.
David, om du nu har svårt för att läsa så skrev jag "anmälde
Men försäkring har noll och intet med klubbmedlemskap att göra. Försäkringen får man via licensen (i fallet med cykel) eller lika gärna via en extraavgift till anmälningsavgiften för tävlingen.
David, om du nu har svårt för att läsa så skrev jag "anmälde
Quote from ellen olsson on 29 January 2011, 15:13Vad är det som är så hemskt med ett klubbmedlemskap _egentligen_?
Vad är det som är så hemskt med ett klubbmedlemskap _egentligen_?