Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik, det du pratar om är åt andra hållet. De som redan är med i en elitsatsande tävlingscykelklubb lär vara ganska motiverade till att tävla. Inget att förvånas över.

Jag pratar om att få in många från den stora massan som i dag bara motionscyklar, o

Rasmus, vi har rätt många medlemmar som inte tävlar också. MCK var min första klubb. Jag började tävla 12-13 år efter det att jag gick med första gången.
Vi som var med på SCF:s tävlingsledarutbildning för två veckor sedan är nog mer inne på att det behöv

Du får tro vad du vill. Men jag är fullständigt övertygad om att lägre trösklar ger fler deltagare, som ger fler tävlingsintresserade, som ger fler klubbmedlemmar, som ökar resurserna för klubbar och förbund, som ger möjlighet till fler och bättre tävling

Är det inte lite Sovjetstat över det hela, att det är tvång på klubbmedlemskap på motionslopp?

Svenska fackförbunden har ju äntligen slutat tvångsansluta alla sina medlemmar till Sossarna.

Det är inte tidsenligt år 2011 att hålla på med sånt här längre.

Det är fritt att starta i motionslopp. Korpen har massor av arrangemang.

Vill man däremot köra i arrangemang som ingår i SCF:s verksamhet så följer man SCF:s regler.
Jag spelar inte tävlingsishockey och har därför inget krav på Svenska ishockey förbundet

Rasmus: Skulle du lösa licens om du slapp vara med i HCK?

Fredrik, det där var en märklig fråga. Tröskeln för att gå med i en klubb kan antas vara obefintlig för en som redan är med i en, eller hur?

Om min ekonomi reder upp sig så har jag funderingar på att testa några tävlingar i år. Under förutsättning att de

Vilken tröskel då? Det är inte jobbigare, svårare och dyrare att betala medlemsavgiften första året än att betala den för kommande år.
Klubbarnas välkomnande armar gentemot alla nya medlemmar kan väl knappast vara något problem, eller?

Jag ger upp. Jag inser att jag inte kommer att kunna få dig att förstå. Tydliga och enkla argument räcker inte. Slägga är för brutalt, och olagligt.

Om du vill tävla så är det lämpligt att vara med i en klubb med tävlingsverksamhet.