Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 15:56Fredrik, det du pratar om är åt andra hållet. De som redan är med i en elitsatsande tävlingscykelklubb lär vara ganska motiverade till att tävla. Inget att förvånas över.
Jag pratar om att få in många från den stora massan som i dag bara motionscyklar, o
Fredrik, det du pratar om är åt andra hållet. De som redan är med i en elitsatsande tävlingscykelklubb lär vara ganska motiverade till att tävla. Inget att förvånas över.
Jag pratar om att få in många från den stora massan som i dag bara motionscyklar, o
Quote from ellen olsson on 29 January 2011, 16:02Rasmus, vi har rätt många medlemmar som inte tävlar också. MCK var min första klubb. Jag började tävla 12-13 år efter det att jag gick med första gången.
Vi som var med på SCF:s tävlingsledarutbildning för två veckor sedan är nog mer inne på att det behöv
Rasmus, vi har rätt många medlemmar som inte tävlar också. MCK var min första klubb. Jag började tävla 12-13 år efter det att jag gick med första gången.
Vi som var med på SCF:s tävlingsledarutbildning för två veckor sedan är nog mer inne på att det behöv
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 16:15Du får tro vad du vill. Men jag är fullständigt övertygad om att lägre trösklar ger fler deltagare, som ger fler tävlingsintresserade, som ger fler klubbmedlemmar, som ökar resurserna för klubbar och förbund, som ger möjlighet till fler och bättre tävling
Du får tro vad du vill. Men jag är fullständigt övertygad om att lägre trösklar ger fler deltagare, som ger fler tävlingsintresserade, som ger fler klubbmedlemmar, som ökar resurserna för klubbar och förbund, som ger möjlighet till fler och bättre tävling
Quote from Rasmus Olsson on 29 January 2011, 16:16Är det inte lite Sovjetstat över det hela, att det är tvång på klubbmedlemskap på motionslopp?
Svenska fackförbunden har ju äntligen slutat tvångsansluta alla sina medlemmar till Sossarna.
Det är inte tidsenligt år 2011 att hålla på med sånt här längre.
Är det inte lite Sovjetstat över det hela, att det är tvång på klubbmedlemskap på motionslopp?
Svenska fackförbunden har ju äntligen slutat tvångsansluta alla sina medlemmar till Sossarna.
Det är inte tidsenligt år 2011 att hålla på med sånt här längre.
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 16:28Det är fritt att starta i motionslopp. Korpen har massor av arrangemang.
Vill man däremot köra i arrangemang som ingår i SCF:s verksamhet så följer man SCF:s regler.
Jag spelar inte tävlingsishockey och har därför inget krav på Svenska ishockey förbundet
Det är fritt att starta i motionslopp. Korpen har massor av arrangemang.
Vill man däremot köra i arrangemang som ingår i SCF:s verksamhet så följer man SCF:s regler.
Jag spelar inte tävlingsishockey och har därför inget krav på Svenska ishockey förbundet
Quote from ellen olsson on 29 January 2011, 16:29Rasmus: Skulle du lösa licens om du slapp vara med i HCK?
Rasmus: Skulle du lösa licens om du slapp vara med i HCK?
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 16:40Fredrik, det där var en märklig fråga. Tröskeln för att gå med i en klubb kan antas vara obefintlig för en som redan är med i en, eller hur?
Om min ekonomi reder upp sig så har jag funderingar på att testa några tävlingar i år. Under förutsättning att de
Fredrik, det där var en märklig fråga. Tröskeln för att gå med i en klubb kan antas vara obefintlig för en som redan är med i en, eller hur?
Om min ekonomi reder upp sig så har jag funderingar på att testa några tävlingar i år. Under förutsättning att de
Quote from ellen olsson on 29 January 2011, 16:43Vilken tröskel då? Det är inte jobbigare, svårare och dyrare att betala medlemsavgiften första året än att betala den för kommande år.
Klubbarnas välkomnande armar gentemot alla nya medlemmar kan väl knappast vara något problem, eller?
Vilken tröskel då? Det är inte jobbigare, svårare och dyrare att betala medlemsavgiften första året än att betala den för kommande år.
Klubbarnas välkomnande armar gentemot alla nya medlemmar kan väl knappast vara något problem, eller?
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 16:49Jag ger upp. Jag inser att jag inte kommer att kunna få dig att förstå. Tydliga och enkla argument räcker inte. Slägga är för brutalt, och olagligt.
Jag ger upp. Jag inser att jag inte kommer att kunna få dig att förstå. Tydliga och enkla argument räcker inte. Slägga är för brutalt, och olagligt.
Quote from Funbeat user on 29 January 2011, 16:57Om du vill tävla så är det lämpligt att vara med i en klubb med tävlingsverksamhet.
Om du vill tävla så är det lämpligt att vara med i en klubb med tävlingsverksamhet.