Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

jo jag vet, men endast 3,000 är cyklister enligt ordförande?? skrämmande men sant!

Frågade du om hur många som var medlemmar i cykelklubbar eller något annat?

Antalet tävlingar hänger på hur många som är intresserade av att tävla och hur lätt det är att få arrangera en tävling. Intresset för att tävla är förmodligen oavhängigt klubbars vara eller icke vara. Lättast att få arrangera en tävling är det ju färre re

>Rasmus
Ponera att du och dina kompisar gillar att sparka boll på ängen i grönområdet bakom era hus. Ni tycker er vara riktigt duktiga
Ni får för er att ni vill prova att spela"på riktigt".
Hur gör ni då?

Knackar ni på vid Gamla Ullevi och ber att få var

Det är nog mest en principfråga, även fast ingen erkänt det rakt ut. Jag är ingen vän av principen men jag har ingen bra lösning som har en chans att få gehör hos myndigheter och överordnade förbund så jag föredrar att välja andra strider.

Fast det är dyrare att vara medlem i en fotbollsklubb.

Fundering från en som står på andra sidan av tröskeln.

Vad skiljer cykling från löpning i att tävla?
Personligen kändes det som om jag "tävlade" under GöteborgsVarvet, Broloppet och Berlin Marathon. Inte för att det fanns någon risk att jag skulle vinna

Dennis, jämförelsen haltar på flera punkter.

För att träna och spela fotboll behöver man en fotbollsplan. Såna finns inte i överflöd och de som finns behöver normalt bokas, och då helst genom en klubb. Dessutom behöver man ha ett gäng att spela med och m

Fredrik G,
Vet inte om man kan kalla det principfråga i mitt fall (vad gäller att ogilla klubbmedlemskap/föreningar). Jag ogillar att andra tar mig som gisslan/alibi/förevändning etc för syften jag inte gillar och åsikter jag inte delar.

Går jag, under p

> Varför inte låta vem som helst arrangera tävlingar hursomhelst och sedan får den som ställer upp avgöra om villkoren för arrangemangen är ok?

Ifall du inte känner till det så förekommer det redan en del sådana "tävlingar". Frågan är vad som händer den