Quote from Mikaela Lexén on 29 January 2011, 23:13>Rasmus
Blir jämförelsen bättre om arenan för cykeltävlingen är en helt eller delvis avspärrad allmän väg där du sökt tillstånd för att vara samt håller dig med en massa säkerhetsfunktionärer?
För det är vad som krävs om man ska tävla på cykel på riktigt.
>Rasmus
Blir jämförelsen bättre om arenan för cykeltävlingen är en helt eller delvis avspärrad allmän väg där du sökt tillstånd för att vara samt håller dig med en massa säkerhetsfunktionärer?
För det är vad som krävs om man ska tävla på cykel på riktigt.
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 00:22De flesta cykeltävlingar äger INTE rum på avstängda vägar. Dålig jämförelse igen.
Observera att jag inte menar att vem som helst ska kunna organisera en tävling. Det duger klubbarna bra till. Det är klubbtvånget för deltagandet jag är emot. Eller emot oc
De flesta cykeltävlingar äger INTE rum på avstängda vägar. Dålig jämförelse igen.
Observera att jag inte menar att vem som helst ska kunna organisera en tävling. Det duger klubbarna bra till. Det är klubbtvånget för deltagandet jag är emot. Eller emot oc
Quote from Rasmus Olsson on 30 January 2011, 01:05Ingen form av tvång till medlemskap hör hemma i ett demokratiskt land. Sånt hör hemma i kommunistdiktsturer.
Ingen form av tvång till medlemskap hör hemma i ett demokratiskt land. Sånt hör hemma i kommunistdiktsturer.
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 01:49Det är iofs inget tvång att tävla heller...
Jag vill bara sänka trösklarna för folk som skulle vilja tävla. Att ta bort klubbtvånget är en del, bland många, i det hela.
Det är iofs inget tvång att tävla heller...
Jag vill bara sänka trösklarna för folk som skulle vilja tävla. Att ta bort klubbtvånget är en del, bland många, i det hela.
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 01:52Du behöver tillstånd för att arrangera lopp på landsväg.
Du lär inte få tillstånd för att köra ett lopp med kompisarna som privatperson.
Du behöver tillstånd för att arrangera lopp på landsväg.
Du lär inte få tillstånd för att köra ett lopp med kompisarna som privatperson.
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 01:59Men David, snälla, försök att läsa inläggen innan du kommenterar! När du kommer med motargument mot saker som aldrig ens har sagts, då blir det rätt märkligt...
Men David, snälla, försök att läsa inläggen innan du kommenterar! När du kommer med motargument mot saker som aldrig ens har sagts, då blir det rätt märkligt...
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 07:01Många excuse-makers är det på denna tråden. Vill Ni verkligen tävla?
Många excuse-makers är det på denna tråden. Vill Ni verkligen tävla?
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 08:16Jag gillar KORPEN. Den är bra
Jag gillar KORPEN. Den är bra
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 08:52@Tommy
Intresserad att prova på att tävla, men inte sugen på att gå med i förening för att få starta.
@Tommy
Intresserad att prova på att tävla, men inte sugen på att gå med i förening för att få starta.
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 08:53Jag är inte klar över varför vissa vill vara med i SCF men inte följa SCF:s regler.
Då finns Korpen, Cykelfrämjandet och troligtvis någon ny verksamhet i Rasmus regi att tillgå.Jag är inte med i massor av organisationer och föreningar.
Jag är inte klar över varför vissa vill vara med i SCF men inte följa SCF:s regler.
Då finns Korpen, Cykelfrämjandet och troligtvis någon ny verksamhet i Rasmus regi att tillgå.
Jag är inte med i massor av organisationer och föreningar.