Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

Då får du hitta någon annan aktör som ordnar tävlingar för dig.

Det vore förmodligen enklare att få arrangera lopp om man kunde visa att det finns otroligt många som vill ställa upp i dem. Om man däremot är en liten skara som knackar på myndigheternas dörrar för tillstånd så lär de inte vara lika benägna att lyssna.

Skälet tycks vara att väldigt många vill att någon annan ordnar tävlingar.

@David

Då gör jag det, tur att det finns andra idrotter som vill ha mig som deltagare.

eller så följer de inte RF:s regler.

Bra skäl till krav på klubbmedlemskap? Det kanske inte är ett bra skäl men det är så idrotten är organiserad i Sverige. Det har varit så under lång tid. Vill du ändra på det så har du förmodligen ett rejält jobb framför dig men det går ju. Vad en sådan fö

Orientering och löpning struntar troligen i RF i så fall.

De har det avsevärt lättare ur säkerhetssynpunkt.
Ett argument som lär framföras vad gäller cykel är att det är mycket mer troligt att en cyklist från en cykelklubb har koll på han/hon ska bete sig i en klunga än en helt okänd filur som anmäler sig och vi

Men var inte frågan om motionslopp i cykel skulle bli förbjudna att ta tid på vanliga motionärer pga olyckor?
Om så är fallet så är det ju snarare uppsnäppning av motionärer, som tar sig själva på alldeles för stort allvar, som måste till!

Ska man tävla

Fredrik och David: Bra!

Motionsloppen i cykel är i mina ögon något av det märkligaste finns. Antingen tävlar man eller så motionerar man. Motionärer som leker TdF på icke avlysta vägar känns inte särskilt smart för någon.

Att organisera i klubbar är väl