Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 14:55Men Magnus, det jag föreslår skulle inte leda till att de som redan är med i klubbar skulle gå ur, mer än i undantagsfall. Jag tror verkligen inte att många av de som tävlar i dag helst skulle vilja vara klubblösa. Det är den stora skaran cyklister som va
Men Magnus, det jag föreslår skulle inte leda till att de som redan är med i klubbar skulle gå ur, mer än i undantagsfall. Jag tror verkligen inte att många av de som tävlar i dag helst skulle vilja vara klubblösa. Det är den stora skaran cyklister som va
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 15:05Tommy, landsvägscykling skiljer sig från de allra flesta andra sporter på en avgörande punkt när det gäller möjligheten att ha barnverksamhet - trafiksäkerhet. I undantagsfall kanske man kan hitta industriområden med vägar inom inhägnat område utan motort
Tommy, landsvägscykling skiljer sig från de allra flesta andra sporter på en avgörande punkt när det gäller möjligheten att ha barnverksamhet - trafiksäkerhet. I undantagsfall kanske man kan hitta industriområden med vägar inom inhägnat område utan motort
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 15:29Oj,oj,oj inte svårare för cykelklubbar än andra klubbar att få igång ungdomsverksamhet. Vi har alla löparbanor att köra tempo på, GP-lopp på industriområde. Fadderverksamhet ute på vägarna ja exemplen är många. Men som sagt vi som är i de "övre tonåren" f
Oj,oj,oj inte svårare för cykelklubbar än andra klubbar att få igång ungdomsverksamhet. Vi har alla löparbanor att köra tempo på, GP-lopp på industriområde. Fadderverksamhet ute på vägarna ja exemplen är många. Men som sagt vi som är i de "övre tonåren" f
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 15:42Det är nog få områden där man har tillgång till lämpliga industriområden. Klart att såna finns, men det hör knappast till vanligheterna. Och hela verksamheten blir väldigt känsligt för markägarens godtycke.
Det är nog få områden där man har tillgång till lämpliga industriområden. Klart att såna finns, men det hör knappast till vanligheterna. Och hela verksamheten blir väldigt känsligt för markägarens godtycke.
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 15:51Vilka tycker du ska ta hand om ungdomar och nybörjare i klubbarna?
Du vill ju att vi ska ordna tävlingar till individer som absolut inte vill bidra till klubbverksamheten.Jag tror att vi lägger tiden på ungdomarna och nybörjarna i klubben.
Vilka tycker du ska ta hand om ungdomar och nybörjare i klubbarna?
Du vill ju att vi ska ordna tävlingar till individer som absolut inte vill bidra till klubbverksamheten.
Jag tror att vi lägger tiden på ungdomarna och nybörjarna i klubben.
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 15:51Javisst finns det! men du börjar låta som en som bara ser problem.
Javisst finns det! men du börjar låta som en som bara ser problem.
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 16:04David, de som mitt förslag riktar sig mot bidrar inte ett endaste dugg till nån verksamhet i dag. Om man får in dem i tävlingsvärlden bidrar de med startavgifter (som delvis kommer klubbverksamheten till del) och många kan säkerligen lockas in i klubbverk
David, de som mitt förslag riktar sig mot bidrar inte ett endaste dugg till nån verksamhet i dag. Om man får in dem i tävlingsvärlden bidrar de med startavgifter (som delvis kommer klubbverksamheten till del) och många kan säkerligen lockas in i klubbverk
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 16:14Då tycker jag att du/ni ska ordna tävlingar som din klubb arrangerar. Det är väldigt tomt på verksamhet i Lerdiket om vi bortser ifrån MCK.
Då tycker jag att du/ni ska ordna tävlingar som din klubb arrangerar. Det är väldigt tomt på verksamhet i Lerdiket om vi bortser ifrån MCK.
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 16:19Min klubb arrangerar tävlingar. Jag har själv varit funktionär.
Min klubb arrangerar tävlingar. Jag har själv varit funktionär.
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 16:20Vilka är det i så fall? Du kan inte räkna serietävlingar eftersom de är inte öppna för utomstående.
Vilka är det i så fall? Du kan inte räkna serietävlingar eftersom de är inte öppna för utomstående.