Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

Det måste vara svårt för er att acceptera de regler som en organisation har som man själv väljer att vara medlem i?
Det är fritt för er att vara medlem i SCF och då får ni acceptera de spelregler som finns där.

Jag kan egentligen lite för lite om turerna kring vad som gäller och varför!
det som jag personligen har erfarenhet av är att kostymnissarna på de olika förbunden, friidrotten undantagen, besitter en självgod och girig inställning. demokrati Bruce! det är

Bruse, du får inte någons regler nedtryckt i halsen. Du väljer själv om du vill köra inom SCF:s regelverk.

Vet du inte vad som gäller får du ta upp det med Hovets utbildningsgrupp(du är väl medlem i Fredrikshof)?

David, jag förstår att du är en sån som bara gör som du blir tillsagd och aldrig ifrågasätter, men föreställ dig hur världen skulle se ut om alla gjorde som du. Frågan är om vi ens hade varit ur antiken vid det här laget...

När man har ett problem och en

Jag undrar vem det är som inte förstår här.
För att vara medlem i SCF så blir du medlem i en SCF-ansluten klubb och kan därefter lösa licens.
Har du sedan åsikter så kan du i demokratisk ordning följa den process som finns i stadgarna.
Du var inte delakti

Ok, en definitionsfråga, men ok, jag är redan medlem i SCF då. Men jag räknar inte med att nån går med i en cykelklubb för att bli medlem i SCF...

Tror du på allvar att SCF går att påverka genom en normal demokratisk process? Naiviteten har visst inga gr

Tja, hur tror du annars det fungerar i en demokratiskt styrd process?

Det har alla klubbar fått och då ska du givetvis lösa era interna kommunikationsproblem.

Haha, du är faktiskt rätt underhållande, David. Du måste leva i en helt perfekt tillvaro, där allt fungerar i alla väder, och alla människor är som välprogrammerade robotar...

Det har funnits trådar på olika forum, SCF:s hemsida och utskickat till klubbarna.
Du har kanske missat detta när du har funderat på mer väsentliga saker.

nu har kallelsen till årsmötet gått ut till alla klubbar.
i den finns en budgetförslag.
Någon som vill gissa vad budgetförslaget för motionsverksamhet / kommitteén är för 2011?