Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

Visst är de öppna för utomstående. Skillnaden är bara att utomstående, dvs utanför distriktet (?) inte får poäng i serien. Resultaten på tävlingarna är oberoende av det. Utomstående får också betala en startavgift, vilket andra inte behöver. 50-100 kr, ty

OK.

Onekligen har det inte kommit fram några relevanta skäl för klubbtvång.
- Det skulle inte öka säkerheten
- Det skulle inte bli fler lopp
- Det skulle utesluta ett antal cyklister och minska cykelkollektivet
- Det skulle inte bli billigare i någon ände

Me

Korpen har massor med aktiviteter för de som inte vill vara med på SCF:s aktiviteter.

"Korpen har massor med aktiviteter för de som inte vill vara med på SCF:s aktiviteter."

Är inte det där på samma höga/låga/ovärdiga nivå som "Passar det inte kan du flytta till ett annat land"?

Men eftersom jag tillhör de som vill cykelsporten det bästa

Eftersom SCF har ett regelverk som är samordnat med RF och UCI så är det trots allt fritt att inrätta sig efter det eller söka sina utmaningar hos någon aktör.

Det är underligt att enskilda tycker att regelverket ska ändras efter deras agenda samtidigt s

Nu verkar man kunna sluta sig till att David, enligt egen utsago, har lika mycket gemensamt med Jehovas Vittnen som jag har med övriga cyklister. Att han vill utöva samma saker som Jehovas vittnen fast i egen regi. För annars var ju jämförelsen yttersta h

David, det är sant, man kan inte kräva att en organisation ska ändra sina regler om man inte är medlem. Men nu försöker denna organisation tvinga sig på oss, varken vi vill eller inte. Och DET har jag åsikter om. Tvångsanslutning tillhör inte ett demokrat

David har en poäng med sitt resonemang! Vill man förändra en organisation måste man i smeten, så är det!

Men samtidigt, den som valt att stå utanför en förening, ska inte heller få deras verksamhet nedtryckt i halsen.