Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltävlingslicens
You need to log in to create posts and topics.

Jag antar att alla på den här tråden definierar sig som cyklister, altså har vi mer som förenar oss än som skiljer oss åt, vilket kan vara svårt att tro när de flesta vägrar att medge att debattmotståndaren kan ha en del vettiga argument.

Självklart är d

Men Fredrik, ditt argument faller ju platt eftersom klubbmedlemskap inte på nåt sätt innebär att man cyklat en endaste meter tillsammans med nån annan. Ett klubbmedlemskap visar bara att man klarar av att betala in en avgift till en förening. Hur det skul

+1 på Rasmus

Det är normalt att en budget i en förening inte fastställs förrän en bit in på budgetåret.

Fredrik, kanske det, men det är i alla fall 9 miljoner det är frågan om.

Ponera en kommitté har 150 000 i budgetförslaget. Man bestämmer sig för en jätteaktivitet i samband med skidloppen i januari - mars för att locka fler skidåkare till Cykel. (Det kos

>Rasmus.

Hur menar du nu? Skulle det bli bättre, fler tävlingar och fler cyklister om färre var med i klubbar och hade licens?

>Det är försvinnande få som tävlar inom cykel i Sverige. En marginal i >marginalen i marginalen. Det är mångfaldigt fler som ä

För tydlighets skull:

- Jag ser väldigt gärna att det blir enklare att tävla och ordna tävlingar
- Jag är principiellt för frihet och emot tvång
- Jag har personligen inga problem med att icke klubbmedlemmar tävlar

men:

- Jag är i grunden optimist men

Men varför läser inte folk inläggen innan de svarar???

Magnus Jo...

Det jag föreslår är att kravet på klubbmedlemskap för att få skaffa licens ska tas bort, som en åtgärd bland många för att sänka trösklarna för att tävla i riktiga tävlingar, inte motio

Barn gillar att tävla om allt. Dessutom att mäta sig med kompisar. Där har cykelklubbarna mycket att göra. Se på andra sporter som drar ungdomar. Där är ett tävlingsmoment ganska tydligt. De flesta av er som skriver här är ganska körda vad gäller tävling

> Rasmus.

Förstår rätt bra vad du menar och jag har faktiskt läst vad du skrivet men tror fortfarande inte att det blir det fler cyklister, tävlingar och lopp om färre är med i och deltar i klubbarnas verksamhet vilket jag tro blir resultatet av ditt res