Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatta bort trådar
You need to log in to create posts and topics.

"Problemet" ligger nog inte i att det inte går att radera inaktuella trådar utan att det i grupperna inte finns några subforum så att man kan sortera informationen. Nu hamnar allt man skriver på ett och samma ställe vilket gör att snabbare korta frågor tr

Sämre lösning förstår jag inte alls. Jag utgår från de andra forum jag använder och där tycker jag det fungerar bra. Det är framförallt phpBB-, SMF- och ett vBulletin-forum. De är alla uppbyggda på samma sätt och har privata och publika subgrupper med egn

Sanna: OM det är ingen problem, kan det likna gärna vara kvar.
Vem är vi för att bestämma vad är av värde för en annan människa?

Det låter som om det du behöver en Anslagstavlan på din grupp.
Kanske kan Olle skapa det om funktionen inte redan finns.

Eller varfor inte ha en konvention i din grupp att saker som att traffas xxxx skriver du som Admin i Gruppens beskrivning som du kan ta bort....

Finns alltid hogst upp enkelt att hitta .....

////////////////////////

Anders:
Ja... ok, jag ger mig. 🙂 (Jag gör det ibland när jag blir överbevisad *ler*)

Tror nog att det skulle kunna funka helt ok... (t+)
Även om jag inte ser nyttan av att ha kvar gamla inaktuella trådar så vore det så klart helt ok att kunna flyt

Kanske skulle det passa fleras behov om man kunde starta två sorters trådar: en som fungerar som nu och en tidsbestämd.

Det skulle kunna stå överst på tråden att den bara gäller en viss tid och att den sedan försvinner. Då vet ju alla inblandade att disk

Jag har iofs aldrig använt den, men visst finns det en kalender i grupperna som går att aktivera? Fungerar inte den?

inaktuella trådar hamna längre o längre ner i Gruppen.
En aktuell tråd, bli det genom att den som läsa den har något att säga och svara.
Har ingen något att säga = svara inte ... bli den inaktuell, och trillar ner i listan.
Svara någon och plopp, så hamna

Ja men dem trådar man har gjort själva kanske man kan ta bort för att underlätta sidan ochservern eller va denna ligger ...

ja de ar bara en tanke ja hadde.för ja tycker det kan bli för grötit... och då hinner eller orkar man inte läsa genom alla trådar

Denize: ??? Vad skulle en kalender hjälpa??

Gary: Jo... inaktuella trådar "ramlar" ner... men det tar ju för lång tid.. och inaktuella trådar mixas hela tiden med trådar med aktuell info... och då blir det rörigt...
En tråd kan inehålla aktuell info ut