Quote from Guest on 13 June 2009, 14:57Ni som är hyffsat bra löpare och som tränar några gånger i veckan, hur många procent av träningarna "maxar ni"? Med maxa menar jag springa så man nästan spyr eller är helt slut när träningen är avslutad. Går det att "maxa" varje pass, eller bör man ha någ
Ni som är hyffsat bra löpare och som tränar några gånger i veckan, hur många procent av träningarna "maxar ni"? Med maxa menar jag springa så man nästan spyr eller är helt slut när träningen är avslutad. Går det att "maxa" varje pass, eller bör man ha någ
Quote from Funbeat user on 13 June 2009, 15:07Om du med några gånger i veckan menar typ 3 gånger så kan man nog, mer eller mindre maxa varje pass. Tränar man mer än 4 gånger per vecka så går det inte.
Om du med några gånger i veckan menar typ 3 gånger så kan man nog, mer eller mindre maxa varje pass. Tränar man mer än 4 gånger per vecka så går det inte.
Quote from Funbeat user on 13 June 2009, 16:20Det beror på vad du menar med maxar. Klart man kan avsluta varje pass med 400 meters maxlöpning så att mjölksyran sprutar, det borde fungera. Sen vad man har för nytta av det vet jag inte.
Hörde en intervju med Sixten Jernberg där han sa att han tog ut s
Det beror på vad du menar med maxar. Klart man kan avsluta varje pass med 400 meters maxlöpning så att mjölksyran sprutar, det borde fungera. Sen vad man har för nytta av det vet jag inte.
Hörde en intervju med Sixten Jernberg där han sa att han tog ut s
Quote from Funbeat user on 13 June 2009, 16:22Varför springer man 10 km tre gånger i veckan om man inte tränar annat?
Varför springer man 10 km tre gånger i veckan om man inte tränar annat?
Quote from Funbeat user on 13 June 2009, 16:49Hmm, jag förstår inte din fråga. Jag pratar bara hypotetiskt maxa 3000 meter mot att maxa 10000 meter. Det senare är betydligt slitsammare.
Hmm, jag förstår inte din fråga. Jag pratar bara hypotetiskt maxa 3000 meter mot att maxa 10000 meter. Det senare är betydligt slitsammare.
Quote from Funbeat user on 13 June 2009, 16:55Varför skulle någon köra milen i maxfart tre gånger i veckan om de inte tränar annat?
Skilj på träning och tävling.
Varför skulle någon köra milen i maxfart tre gånger i veckan om de inte tränar annat?
Skilj på träning och tävling.
Quote from Funbeat user on 13 June 2009, 16:57Ok, jag har blivit lite av en periodare (student i 5 år förklarar allt). Kör igång på våren. När jag fått upp flåset kör jag 2-3st stenhårda 5km-pass i veckan. Slutar alltid med att nått pajar, haha. Kanske inte så smart, men jag hatar att "fis-träna". Dä
Ok, jag har blivit lite av en periodare (student i 5 år förklarar allt). Kör igång på våren. När jag fått upp flåset kör jag 2-3st stenhårda 5km-pass i veckan. Slutar alltid med att nått pajar, haha. Kanske inte så smart, men jag hatar att "fis-träna". Dä
Quote from Funbeat user on 13 June 2009, 16:58När kör du intervaller?
När kör du intervaller?
Quote from Funbeat user on 13 June 2009, 17:02Aldrig
Aldrig
Quote from Funbeat user on 13 June 2009, 17:05Då borde du kanske fundera på varför du går i sönder med din träning om du utesluter viktiga element i träning och bara kör "Slit o släng"träning.
Du sliter på kroppen och slänger bort din träning.
Då borde du kanske fundera på varför du går i sönder med din träning om du utesluter viktiga element i träning och bara kör "Slit o släng"träning.
Du sliter på kroppen och slänger bort din träning.