Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 19:53Hahaha....P. är en verklig skojare enl mina patienter.....alt att han är så störd i sitt missbruk typ....men kan han skriva raderna å vara inloggad finns det nog ingen chans....Typ syra-freak..!
Vi asgamla föredettingar tar inte ut oss någon endaste dag å
Hahaha....P. är en verklig skojare enl mina patienter.....alt att han är så störd i sitt missbruk typ....men kan han skriva raderna å vara inloggad finns det nog ingen chans....Typ syra-freak..!
Vi asgamla föredettingar tar inte ut oss någon endaste dag å
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 21:47Jag vet att Kjell vet, men det är väl kanske bäst å förtydliga för ynglingarna vad jag menar med att jag knarkar på med LSD;)
http://illvet.se/sites/illvid.dk/files/pdf/SIV_2096.pdf
Och som sagt. När jag kom hem till en kamrat efter det att jag cyklat n
Jag vet att Kjell vet, men det är väl kanske bäst å förtydliga för ynglingarna vad jag menar med att jag knarkar på med LSD;)
http://illvet.se/sites/illvid.dk/files/pdf/SIV_2096.pdf
Och som sagt. När jag kom hem till en kamrat efter det att jag cyklat n
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 22:59Hej Thomas,
jag springer milen på sub 40 på tävling. På träning kan jag ligga på 6 min/km. Jag satsar på att bygga volym i träningsmängd - särskilt under vintern och uppbyggnadsfasen.
Jag började träna för 7 år sedan ungefär då körde jag 3.5 h/vecka nu
Hej Thomas,
jag springer milen på sub 40 på tävling. På träning kan jag ligga på 6 min/km. Jag satsar på att bygga volym i träningsmängd - särskilt under vintern och uppbyggnadsfasen.
Jag började träna för 7 år sedan ungefär då körde jag 3.5 h/vecka nu
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 23:20Det finns en tumregel som säger att du bara ska maxa under 10% av den distans du springer.
Den övriga träningen bygger upp kroppen just så att du klarar av att köra max under denna tiondel.
Får du ihop 10 mil per vecka, och det är inte många som gör det
Det finns en tumregel som säger att du bara ska maxa under 10% av den distans du springer.
Den övriga träningen bygger upp kroppen just så att du klarar av att köra max under denna tiondel.
Får du ihop 10 mil per vecka, och det är inte många som gör det
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 23:59@Hans
Stämmer ganska bra med rekommenderationerna från bla Svenska Skidförbundet. Tror de snackades om 10% av totala tiden över tröskelpuls i snitt under året (mindre eller ingen under grundträning och mer under tävlingssäsong).
Under min uppbyggnadspe
@Hans
Stämmer ganska bra med rekommenderationerna från bla Svenska Skidförbundet. Tror de snackades om 10% av totala tiden över tröskelpuls i snitt under året (mindre eller ingen under grundträning och mer under tävlingssäsong).
Under min uppbyggnadspe