Quote from Elias Engqvist on 18 June 2009, 21:17...men du vet inte hur det skulle ha gått för dig om du tränat på ett vettigt sätt istället! Det är det som är kruxet. Att man överlever är inte det samma som att det var bra!
...men du vet inte hur det skulle ha gått för dig om du tränat på ett vettigt sätt istället! Det är det som är kruxet. Att man överlever är inte det samma som att det var bra!
Quote from Funbeat user on 19 June 2009, 08:28Jag tror att jag viker en popcornstrut.
Jag ska nu satsa på fem haverier på Lidingöloppet.
Det borgar för insikt, kunskap och framför allt analys av sin egen träningsmetodik.
Jag tror att jag viker en popcornstrut.
Jag ska nu satsa på fem haverier på Lidingöloppet.
Det borgar för insikt, kunskap och framför allt analys av sin egen träningsmetodik.
Quote from Funbeat user on 19 June 2009, 11:08En annan intressant fråga är ju hur MYCKET man ska ta ut sig?
Hur stor del av passen och hur hög effekt?Min pulsklocka skapar träningsprogram åt mig (som jag inte nödvändigtvis följer sådär 100%igt).
Lägger jag den på nivån maintain så innehåller progra
En annan intressant fråga är ju hur MYCKET man ska ta ut sig?
Hur stor del av passen och hur hög effekt?
Min pulsklocka skapar träningsprogram åt mig (som jag inte nödvändigtvis följer sådär 100%igt).
Lägger jag den på nivån maintain så innehåller progra
Quote from Funbeat user on 19 June 2009, 15:22Jag tillhör (trots att jag inte fyllt 40 ens) det mossiga gäng som anser att många tränar för mjäkigt och tittar på pulsklockan, morgonens vilopuls och en massa tjafs istället för att dra på sig blåstället och hugga i. Givetvis inte varenda gång. Men kans
Jag tillhör (trots att jag inte fyllt 40 ens) det mossiga gäng som anser att många tränar för mjäkigt och tittar på pulsklockan, morgonens vilopuls och en massa tjafs istället för att dra på sig blåstället och hugga i. Givetvis inte varenda gång. Men kans
Quote from Funbeat user on 19 June 2009, 22:30David - Du drar förhastade slutsatser om någons bakgrund du vet på tok för lite om ,för att kunna fälla sådana uttalanden .Trist nedvärderande ton i dina inlägg ,om du menar någon väl på detta forum får du väl se till att uttrycka dig därefter .
David - Du drar förhastade slutsatser om någons bakgrund du vet på tok för lite om ,för att kunna fälla sådana uttalanden .Trist nedvärderande ton i dina inlägg ,om du menar någon väl på detta forum får du väl se till att uttrycka dig därefter .
Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 00:29Det är väl inte säkert att man måste ta skada av att köra 3 maxpass på 5 km i veckan. Körde själv så i ungdomen och tog inte skada av det. Däremot var det säkert inte den smartaste träningen om jag hade velat bli en bra löpare. Men då höll jag på med judo
Det är väl inte säkert att man måste ta skada av att köra 3 maxpass på 5 km i veckan. Körde själv så i ungdomen och tog inte skada av det. Däremot var det säkert inte den smartaste träningen om jag hade velat bli en bra löpare. Men då höll jag på med judo
Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 00:57Finns ju olika vägar som kan nå till samma mål. Jag har kört en del lrenodlad lågpuls tidigare med bra resultat men vill/kan man inte springa mer än kanske 2 pass i veckan så tror jag man ska ösa på lite. För att klara det måste man nog dock träna lite an
Finns ju olika vägar som kan nå till samma mål. Jag har kört en del lrenodlad lågpuls tidigare med bra resultat men vill/kan man inte springa mer än kanske 2 pass i veckan så tror jag man ska ösa på lite. För att klara det måste man nog dock träna lite an
Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 07:38Thomas inleder med att:
>Ok, jag har blivit lite av en periodare (student i 5 år förklarar allt). Kör igång på våren. När jag fått upp flåset kör jag 2-3st stenhårda 5km-pass i veckan. Slutar alltid med att nått pajar, hahaAtt då komma med förslaget:
>J
Thomas inleder med att:
>Ok, jag har blivit lite av en periodare (student i 5 år förklarar allt). Kör igång på våren. När jag fått upp flåset kör jag 2-3st stenhårda 5km-pass i veckan. Slutar alltid med att nått pajar, haha
Att då komma med förslaget:
>J
Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 10:42Det är ju inte säkert att man bara löptränar.
Som för t ex Krister kanske så måste ju judopassen också räknas hävdar jag.
om jag springer t ex ett hårt intervallpass i veckan och ett nästan lika hårt kortdistanspass i veckan och inte ser på hur mkt jag rö
Det är ju inte säkert att man bara löptränar.
Som för t ex Krister kanske så måste ju judopassen också räknas hävdar jag.
om jag springer t ex ett hårt intervallpass i veckan och ett nästan lika hårt kortdistanspass i veckan och inte ser på hur mkt jag rö
Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 18:26För mig är det stor skillnad på återhämtningstiden om jag tar ut mig i benen eller "bara i andedräkten". Jag avslutar väldigt ofta mina löppass med en spurtavslutning då jag blir riktigt rejält andfådd och pulsen flyger upp nära max. Det är inga problem a
För mig är det stor skillnad på återhämtningstiden om jag tar ut mig i benen eller "bara i andedräkten". Jag avslutar väldigt ofta mina löppass med en spurtavslutning då jag blir riktigt rejält andfådd och pulsen flyger upp nära max. Det är inga problem a