Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 18:37Lingling: du förklarar vad jag menar så bra. I all träning som vi höll på med så var löpningen bara en liten del. En dryg timma i maxfart bara.
Så om att maxa vid varje löppass är bra eller ej beror på syftet. Givetvis gäller det att kroppen håller för
Lingling: du förklarar vad jag menar så bra. I all träning som vi höll på med så var löpningen bara en liten del. En dryg timma i maxfart bara.
Så om att maxa vid varje löppass är bra eller ej beror på syftet. Givetvis gäller det att kroppen håller för
Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 19:16En timme i maxfart är länge. För mig skulle det bli 15 km och det skulle jag inte vilja köra ens en gång i veckan.
Vad träningsgurus föreslår är ju väldigt olika. Du har Maffetone i ena änden som menar att man inte skall maxa alls. Det jag fått rekommend
En timme i maxfart är länge. För mig skulle det bli 15 km och det skulle jag inte vilja köra ens en gång i veckan.
Vad träningsgurus föreslår är ju väldigt olika. Du har Maffetone i ena änden som menar att man inte skall maxa alls. Det jag fått rekommend
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 11:31Jonas: OBS den ca timman i maxfart per vecka var uppdelad på 3 pass på 5 km. Dvs ca 20 min på varje träningspass och det är inte speciellt mycket om man är vältränad i övrigt.
Däremot kan jag hålla med om att det inte var ett smart träningsupplägg. Men
Jonas: OBS den ca timman i maxfart per vecka var uppdelad på 3 pass på 5 km. Dvs ca 20 min på varje träningspass och det är inte speciellt mycket om man är vältränad i övrigt.
Däremot kan jag hålla med om att det inte var ett smart träningsupplägg. Men
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 18:18OK, då förstår jag. Ja, 20 minuter 3 gånger i veckan är ju i linje med experterna.
Jo, det är kul att slå PB och maxa på träning är jag inte alls emot. Speciellt om an inte tävlar mycket så bör man ju lägga in en del träningstävlingar. Jag är avundsjuk
OK, då förstår jag. Ja, 20 minuter 3 gånger i veckan är ju i linje med experterna.
Jo, det är kul att slå PB och maxa på träning är jag inte alls emot. Speciellt om an inte tävlar mycket så bör man ju lägga in en del träningstävlingar. Jag är avundsjuk
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 06:46Jag måste rätta till mitt "förtal" av klockprogrammet, ställer jag in programskaparen på Maximera så säger den 40 min i 80-90% på en vecka, men då handlar det alltså om några timmar till annan träning på en vecka, i lätta och måttliga pulszonerna.
Jag måste rätta till mitt "förtal" av klockprogrammet, ställer jag in programskaparen på Maximera så säger den 40 min i 80-90% på en vecka, men då handlar det alltså om några timmar till annan träning på en vecka, i lätta och måttliga pulszonerna.
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 13:14Thomas. Jag tänker inte lägga någon värdering i att du vill springa snabbt på typ alla pass. Det gör du som du vill. Mitt råd till dig är att inte springa passen på samma distans och i samma tempo. Kroppen vänjer sig vid den ansträgningen och för att bli
Thomas. Jag tänker inte lägga någon värdering i att du vill springa snabbt på typ alla pass. Det gör du som du vill. Mitt råd till dig är att inte springa passen på samma distans och i samma tempo. Kroppen vänjer sig vid den ansträgningen och för att bli
Quote from Funbeat user on 13 February 2011, 14:24Hösten 2009 - Våren 2010 så började jag springa regelbundet, då körde jag ungefär varannan dag, 2-3 gånger i veckan blev det. Då körde jag maxpass varje gång. Jag räknade ut vilken kilometer tid jag behövde ha för att persa och så körde jag på den. Jag mi
Hösten 2009 - Våren 2010 så började jag springa regelbundet, då körde jag ungefär varannan dag, 2-3 gånger i veckan blev det. Då körde jag maxpass varje gång. Jag räknade ut vilken kilometer tid jag behövde ha för att persa och så körde jag på den. Jag mi
Quote from Funbeat user on 13 February 2011, 14:50Oj, såg inte att diskussionen var 1,5 år gammal. Sökte efter en tråd och hittade denna i resultaten. Gissar att trådskaparen har fått svar på sin fråga vid det här laget. 🙂
Oj, såg inte att diskussionen var 1,5 år gammal. Sökte efter en tråd och hittade denna i resultaten. Gissar att trådskaparen har fått svar på sin fråga vid det här laget. 🙂
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 15:00Fast det var bra att tråden komupp! Toppen med "first" träningsprogrammen! Tack, vem det än kom i från!
Fast det var bra att tråden komupp! Toppen med "first" träningsprogrammen! Tack, vem det än kom i från!
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 15:15Hej Thomas.
"Ni som är hyffsat bra löpare och som tränar några gånger i veckan, hur många procent av träningarna "maxar ni"?"
Nu är ju jag superallergisk mot att ta ut mig och jag tro mig klara mig rätt så bra utan den typen av träning. Men vi är alla o
Hej Thomas.
"Ni som är hyffsat bra löpare och som tränar några gånger i veckan, hur många procent av träningarna "maxar ni"?"
Nu är ju jag superallergisk mot att ta ut mig och jag tro mig klara mig rätt så bra utan den typen av träning. Men vi är alla o