Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTa ut sig, hur ofta?
You need to log in to create posts and topics.

Ääääh, det enda som händer är att man får ont i knäna eller andra leder några dagar. Det går över efter lite vila. Sen får man ta det lite lugnare ett tag innan man ökar takten igen tills kroppen säger ifrån. Det är väl precis lika slitsamt att ta ut sig

Då är du under 15 minuter på ½milen nu?

Maxar ganska sällan, men så föredrar jag längre distanser. Har tidigare varit mer för 5-10 km, men har insett att det kräver ganska mycket "kvalitets träning" för att få upp speeden, alltså intervaller av olika slag. Jag hade svårt att hitta ett bra upplä

Nja, inte direkt. Jag sa aldrig att jag var duktig, försökte bara få en uppfattning om hur hårt "de duktiga" tränar, dvs elitlöpare eller andra som satsar hårt. Om det skulle vara möjligt att träna som jag gör utan att få ont lite här och där

David: du är för rolig! Vaknat på fel sida idag...? 🙂

Ok, tack för svaret Joakim. Ska nog ta och försöka rota reda på nått intervallprogram och testa för att se hur det går.

Nej då, men att träna med insidan har aldrig skadat någon oavsett nivå.
Det gäller att ha en träningsplan och sedan går det att hitta fel om det inte fungerar.

Träning är träning och tävling är tävling.

Och jag har precis hittat mitt "fel". Sprang nämligen alltid på max när jag var mindre, men då var det uteslutande 2,5km. Därför jag inte fick problem då antar jag. Men efter att gått över till att bli "periodare" och fick ont gång på gång så funderade ja

Jag vill sticka ut hakan och säga att ingen framgångsrik löpare maxar varje pass, eller ens var tredje. Dels för att, som David säger, träning ska vara träning och tävling är ngt annat, dels för att man i längden definitivt kommer gå sönder (inget "kanske

Hur lungt bör ett "lungt pass" vara? Ska det vara prat-tempo hela vägen då?

Har rätt svårt att se att elitlöpare tar ut sig ordentligt färre än vart tredje pass. Kan det verkligen stämma? Borde inte deras kroppar endå ha vant sig så pass mycket med belas