Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTa ut sig, hur ofta?
You need to log in to create posts and topics.

Man bör kunna säga mer än "ja" och "nej", men man behöver inte kunna föra kontinuerlig konversation. Eller ungefär så lugnt att du kan springa en mil, inte få ont någon stans och inte se ngt hinder att göra det igen nästa dag.

Det är de hårdaste passen s

Det blir iofs lite fel i jämförelsen eftersom en elitlöpare säkerligen tränar runt 6ggr i veckan, vilket jag inte riktigt tänkte på när jag svarade tidigare

Geb tränar såhär (från en web-intervju: http://news.bbc.co.uk/sportacademy/hi/sa/athletics/features/newsid_3301000/3301555.stm )

"I generally have 13 training sessions a week. On Sunday I only run once. Each week, I try to do 3 speed sessions, one long r

De tränar nog snarare 10 pass i veckan fast de har vilodagar också.

Shit, 13 pass varav 4 till 5 hårda på en vecka. Då ligger jag i lä där, haha. Sjukt hårt låter det som. Själv hade man 2-3st och fick lägga ner direkt. Men men, han hoppade knappast på den träningen över en natt heller. Och jag tänker knappast försöka bli

Men det finns mer än ett recept. Kirsten Melkevik Otterbu fra Norge hade ett annat för några år sedan. Detta recept gjorde att hon var bäst i Norden. Hon tränade varenda pass i långsamt tempo. Fartträningen fick hon enbart via tävlingar. Men då ska man no

Nej precis, det är en omöjlig jämförelse. Men om jag mot all förmodan skulle bli superelit så känns det bra att veta att jag tammef*a kan kuta mina 5km i idiotfart, hahaha 🙂

Varför kör du då redan i "maxfart" och inget annat?

Om du läser igenom tråden en andra gång, och tänker riktigt mycket ska du se att du också kommer på det david

> När jag fått upp flåset kör jag 2-3st stenhårda 5km-pass i veckan. Slutar alltid med att nått pajar, haha. Kanske inte så smart, men jag hatar att "fis-träna". Därför jag funderade om man kan komma till det stadiet att man kan köra stenhårt utan att ta