Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 09:01Någon sade så här i tråden:
>Ääääh, det enda som händer är att man får ont i knäna eller andra leder några dagar. Det går över efter lite vila. Sen får man ta det lite lugnare ett tag innan man ökar takten igen tills kroppen säger ifrån. Det är väl precis
Någon sade så här i tråden:
>Ääääh, det enda som händer är att man får ont i knäna eller andra leder några dagar. Det går över efter lite vila. Sen får man ta det lite lugnare ett tag innan man ökar takten igen tills kroppen säger ifrån. Det är väl precis
Quote from Elias Engqvist on 14 June 2009, 10:43Om man ska diskutera träning på riktigt börjar man nog att sätta ett mål.
VARFÖR tränar du? För att bli bra på 5000 terräng? eller?
NÄR ska du bli bra?
VILKA är dina svagheter? (Styrka, syreupptagning, mjölksyretröskel...?)Man börjar knappas med: HUR
Om man ska diskutera träning på riktigt börjar man nog att sätta ett mål.
VARFÖR tränar du? För att bli bra på 5000 terräng? eller?
NÄR ska du bli bra?
VILKA är dina svagheter? (Styrka, syreupptagning, mjölksyretröskel...?)
Man börjar knappas med: HUR
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 13:30Joakim: Jag har hela tiden trott att mitt upplägg varit bra (innan det fick hård kritik här i tråden, haha). Problemet trodde jag var att jag var otränad (pga uppehåll) och fick lite småproblem med leder eftersom jag ökade för fort. Inget värre dock, utan
Joakim: Jag har hela tiden trott att mitt upplägg varit bra (innan det fick hård kritik här i tråden, haha). Problemet trodde jag var att jag var otränad (pga uppehåll) och fick lite småproblem med leder eftersom jag ökade för fort. Inget värre dock, utan
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 13:31För mig är att träna att tävla. Det är större av mig att köra VR på 16.55 än av "Håll till höger" gängen som kör på 8.40.
Jag tränar alltså lever jag.
(L)marathon är mer än löpning
För mig är att träna att tävla. Det är större av mig att köra VR på 16.55 än av "Håll till höger" gängen som kör på 8.40.
Jag tränar alltså lever jag.
(L)
marathon är mer än löpning
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 13:48marathon skulle vara lite kul att prova. Men då lär jag nog öka på distansen lite, sprungit 11km som längst tidigare. Och då kanske man inte köra 3 pass i veckan, hehe
marathon skulle vara lite kul att prova. Men då lär jag nog öka på distansen lite, sprungit 11km som längst tidigare. Och då kanske man inte köra 3 pass i veckan, hehe
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 13:57Med så mycket spinning som du har kört så borde du klara 10 timmar.
Framför allt om det är "tävling".
Med så mycket spinning som du har kört så borde du klara 10 timmar.
Framför allt om det är "tävling".
Quote from Elias Engqvist on 14 June 2009, 14:03Thomas - det här med träning.
Om du vill springa 5km under 20min. Då skulle du kunna springa 5km gång efter gång så fort du kan tills du springer under 20min. Det är ett sätt.
Men det är nog inte många som tror att det är det bästa sättet.
Tex. bruk
Thomas - det här med träning.
Om du vill springa 5km under 20min. Då skulle du kunna springa 5km gång efter gång så fort du kan tills du springer under 20min. Det är ett sätt.
Men det är nog inte många som tror att det är det bästa sättet.
Tex. bruk
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 14:04Jag kör mer eller mindre max eller i allafall hög ansträngning på alla pass numera. Men jag springer kanske två pass i veckan så det finns gott om tid att vila upp sig 🙂 Tidigare gjorde jag tvärtom: sprang oftare, längre och lugnt.
Jag kör mer eller mindre max eller i allafall hög ansträngning på alla pass numera. Men jag springer kanske två pass i veckan så det finns gott om tid att vila upp sig 🙂 Tidigare gjorde jag tvärtom: sprang oftare, längre och lugnt.
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 00:59Om du har som mål att springa under 20 min på 5km så kan du ju till exempel slänga in några pass som går i det tempot du vill springa i. Rimligtvis så kommer du ju inte orka 5km utan du kanske kan nöja dig med 2-3km i det tempot. På detta sätt vänjer du m
Om du har som mål att springa under 20 min på 5km så kan du ju till exempel slänga in några pass som går i det tempot du vill springa i. Rimligtvis så kommer du ju inte orka 5km utan du kanske kan nöja dig med 2-3km i det tempot. På detta sätt vänjer du m
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 04:09Nej jag skadar mig inte varje pass. Men när jag började plugga så uteblev vinterlöpningen helt. Sen på vårarna när jag körde igång igen brukar jag få ont i knäna eller andra leder, men inte direkt utan det brukar komma när man fått upp flåsen efter 4-5 ve
Nej jag skadar mig inte varje pass. Men när jag började plugga så uteblev vinterlöpningen helt. Sen på vårarna när jag körde igång igen brukar jag få ont i knäna eller andra leder, men inte direkt utan det brukar komma när man fått upp flåsen efter 4-5 ve