Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTa ut sig, hur ofta?
You need to log in to create posts and topics.

Tycker du att din träning fungerar? Då kan du fortsätta med din slit o slängträning annars har du fått massor med råd om hur andra gör.

Läs igenom tråden en gång till och tänk till riktigt mycket så kanske du kommer på det.

Det som inte dödar, det härdar

Det kanske är roligt att säga men det stämmer inte och är inte tufft heller!

Det som inte dödar skadar. Träningsupplägget blir ju också lite olika beroende på om man prioriterar att bli härdad eller att bli snabb på 5 km.

Åh Thomas, jag får sån lust att ta dig under mina vingar och lära dig lite om kost och motion... men det skulle väl förstås inte uppskattas.. *hepp!*

Haha, jag sa det bara för att jävlas lite med david. Tycker det är rätt kul att 3 andra hoppade in och svarade blixtsnabbt 🙂

Fast mitt inlägg hade inte ett smack med Davids inlägg eller din replik att göra...

Ok...kosten den har jag inga problem med sådet skulle väl vara på motionsfronten du kaaaaanske kan ge mig nått råd. Men jag tycker endå jag fått rätt bra råd av de andra som svarat. Så jag är näst intill fullärd *hrrrm*

Om du vill bli snabbare på 5 km kan det vara värt att ta en titt på det här programmet:

http://www.furman.edu/first/5K%20Training%20Program-metric.pdf

Tempot på de olika passen beror på ditt nuvarnade PB på distansen, tabell här:

Home

Kanonbra sida Anna. Såg att det fanns både 5km, 10km och marathon också. (t+) (t+) (t+) (t+)