Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 00:46"Håller forskningen?"
Den länkade sammanfattningen säger bara att det är mer effektivt att springa fort om man vill bli bra på att springa fort än vad det är att springa inte fullt så fort. Intressantare hade varit att jämföra tabatism med någon etablerad
"Håller forskningen?"
Den länkade sammanfattningen säger bara att det är mer effektivt att springa fort om man vill bli bra på att springa fort än vad det är att springa inte fullt så fort. Intressantare hade varit att jämföra tabatism med någon etablerad
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 06:53Anders: Om jag skulle köra på band skulle jag köra något mellanting vad gäller backe/fart för att kunna sänka farten något och ändå få det riktigt jobbigt.
Anders: Om jag skulle köra på band skulle jag köra något mellanting vad gäller backe/fart för att kunna sänka farten något och ändå få det riktigt jobbigt.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 08:09Kristina: Precis. Vad jag avsåg var att det går att göra saker och ting rejält jobbiga på löpband iom att de kan lutas så pass mycket samtidigt som du kan tvingas springa i en rätt hög hastighet.
Kristina: Precis. Vad jag avsåg var att det går att göra saker och ting rejält jobbiga på löpband iom att de kan lutas så pass mycket samtidigt som du kan tvingas springa i en rätt hög hastighet.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 08:31Zandra/Kristina: Jag förstår att kraftigt motlut kan vara bra för att komma upp i 170% av VO2max. Vad jag inte förstår är exakt hur man räknar ut den intensitet (hastighet i kombination med lutning) som motsvarar just 170% av VO2max. På nätet tror jag m
Zandra/Kristina: Jag förstår att kraftigt motlut kan vara bra för att komma upp i 170% av VO2max. Vad jag inte förstår är exakt hur man räknar ut den intensitet (hastighet i kombination med lutning) som motsvarar just 170% av VO2max. På nätet tror jag m
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 08:44simon: n=7
simon: n=7
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 13:41Lars: ful bild. Punkt 🙂
Tabata utformade intervallerna för tävlande på 500m.
Skridskor.
Tävlingstid: knappt 1min.
Lars: ful bild. Punkt 🙂
Tabata utformade intervallerna för tävlande på 500m.
Skridskor.
Tävlingstid: knappt 1min.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 20:20Här är en artikel som verkar lite kritisk mot Tabata-studien:
http://www.bodyrecomposition.com/research-review/effects-of-moderate-intensity-endurance-and-high-intensity-intermittent-training-on-anaerobic-capacity-and-vo2-max.htmlHär är en annan som ver
Här är en artikel som verkar lite kritisk mot Tabata-studien:
http://www.bodyrecomposition.com/research-review/effects-of-moderate-intensity-endurance-and-high-intensity-intermittent-training-on-anaerobic-capacity-and-vo2-max.html
Här är en annan som ver
Quote from Funbeat user on 7 May 2011, 10:54Lars: Jag förespråkar testcykel, inte löpband. Och som Frida skriver så är det en träningsmetod utformad och testad för sprintskridsoåkare (H)
Lars: Jag förespråkar testcykel, inte löpband. Och som Frida skriver så är det en träningsmetod utformad och testad för sprintskridsoåkare (H)