Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 19:46Jag minns inte exakt Sylvia och har inte kvar passet i klockan, men ca 90% har jag för mig. På ett ungefär.
Jag minns inte exakt Sylvia och har inte kvar passet i klockan, men ca 90% har jag för mig. På ett ungefär.
Quote from Catharina Brattlin on 1 May 2011, 19:53OK. 🙂
Som jag minns de intervaller vi gjorde, så fanns inte en chans att göra fler omgångar än en. Det var verkligen kräkjobbigt! Men roligt! 🙂
OK. 🙂
Som jag minns de intervaller vi gjorde, så fanns inte en chans att göra fler omgångar än en. Det var verkligen kräkjobbigt! Men roligt! 🙂
Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 19:56Provade på crosstrainern i kväll. Att få upp tempot och pulsen gick bra på 20 sek men att få stopp på armar och ben utan att ramla var svårare. när jag fått kontroll var det dax att öka igen. Måste ha sett väldigt rolig ut. Ett bra sätt att köra högpulstr
Provade på crosstrainern i kväll. Att få upp tempot och pulsen gick bra på 20 sek men att få stopp på armar och ben utan att ramla var svårare. när jag fått kontroll var det dax att öka igen. Måste ha sett väldigt rolig ut. Ett bra sätt att köra högpulstr
Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 20:03Sylvia: Jag tror det finns betydligt jobbigare saker att göra "a la Tabata" än att springa. I alla fall om man inte är sprinter och kan röra sig i blixtens fart. 🙂
Sylvia: Jag tror det finns betydligt jobbigare saker att göra "a la Tabata" än att springa. I alla fall om man inte är sprinter och kan röra sig i blixtens fart. 🙂
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 05:43Efter århundrades förkylning är jag hoppeligen snart redo att testa tabata upplägg på löpträningen, för e andra som testat verkar det ju ha varit en utmaning som heter duga, me like!
Stefan, jag jobbar på Åland. Har du vägarna förbi kobben får du komma o
Efter århundrades förkylning är jag hoppeligen snart redo att testa tabata upplägg på löpträningen, för e andra som testat verkar det ju ha varit en utmaning som heter duga, me like!
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 05:43Efter århundrades förkylning är jag hoppeligen snart redo att testa tabata upplägg på löpträningen, för e andra som testat verkar det ju ha varit en utmaning som heter duga, me like!
Efter århundrades förkylning är jag hoppeligen snart redo att testa tabata upplägg på löpträningen, för e andra som testat verkar det ju ha varit en utmaning som heter duga, me like!
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 10:09Man tar allså 170% av den effekt man hade vid 100% VO2max.
För löpning borde man kunna ta 170% av sin hastighet vid 100% VO2max?
Så om man t ex springer 3000m på 12 minuter (vi antar att detta är en god approximation av ett VO2max-test), blir snitthasti
Man tar allså 170% av den effekt man hade vid 100% VO2max.
För löpning borde man kunna ta 170% av sin hastighet vid 100% VO2max?
Så om man t ex springer 3000m på 12 minuter (vi antar att detta är en god approximation av ett VO2max-test), blir snitthasti
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 17:41Tror inte ditt resonemang fungerar Lars. Springer man 3000m på 9 minuter så blir det 5,55m/s. 170% blir då 9,44m/s. Det motsvarar ungefär 200m på 21,2 s. Förra året var det 4 svenskar som sprang ett lopp på 200m snabbare än 21,2 sekunder. 🙂
Tror inte ditt resonemang fungerar Lars. Springer man 3000m på 9 minuter så blir det 5,55m/s. 170% blir då 9,44m/s. Det motsvarar ungefär 200m på 21,2 s. Förra året var det 4 svenskar som sprang ett lopp på 200m snabbare än 21,2 sekunder. 🙂
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 07:58Nej, jag var inte säker, så jag la till ett frågetecken.
Men då undrar jag hur man får fram vilken löphastighet som motsvarar 170% av VO2max?
Nej, jag var inte säker, så jag la till ett frågetecken.
Men då undrar jag hur man får fram vilken löphastighet som motsvarar 170% av VO2max?
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 08:30Det säkraste är att springa så fort man kan 🙂 Det svåra kan vara att hitta detta på löpband, det riktigt jobbiga kommer ju inte förrän kanske 5:e 20-sekundaren. Jag har hört nån beskriva det som att man ska åka av bandet med 5 sek kvar på åttonde runda
Det säkraste är att springa så fort man kan 🙂 Det svåra kan vara att hitta detta på löpband, det riktigt jobbiga kommer ju inte förrän kanske 5:e 20-sekundaren. Jag har hört nån beskriva det som att man ska åka av bandet med 5 sek kvar på åttonde runda