Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 10:56I Järfälla har vi alla fall en cyklist som ansvarar för snöröjningen 🙂
I Järfälla har vi alla fall en cyklist som ansvarar för snöröjningen 🙂
Quote from Rasmus Olsson on 28 September 2011, 11:27Mikael, det är lönlöst att ringa eller skriva till Trafikkontoret. Det är fortfarande i september flera ställen som de inte påbörjat sopningen efter vintern. Det ska vara kalrt 1 maj inne i stan och 15 maj i förorten. alltså 4 månader sedan. I maj och jun
Mikael, det är lönlöst att ringa eller skriva till Trafikkontoret. Det är fortfarande i september flera ställen som de inte påbörjat sopningen efter vintern. Det ska vara kalrt 1 maj inne i stan och 15 maj i förorten. alltså 4 månader sedan. I maj och jun
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 11:50Mejlbombning av Ted Ell...?
Mejlbombning av Ted Ell...?
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 12:18Kanske skulle göra som i USA, införa valbara chefstjänstemän i kommunerna. T ex chef för gatukontoren ...
Kanske skulle göra som i USA, införa valbara chefstjänstemän i kommunerna. T ex chef för gatukontoren ...
Quote from Rasmus Olsson on 28 September 2011, 12:22Lingling, det vore nåt det!
Lingling, det vore nåt det!
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 12:27Bra förslag!
Bra förslag!
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 12:47Fick just följande svar från Trafikkontoret:
------
Hej!
Jag har tagit emot ditt mail ang. snöröjningen och förmedlat dina synpunkter till berörda entreprenörer. Det är olika entreprenörer i de olika stadsdelarna. Vill du i vinter göra en anmälan gå du
Fick just följande svar från Trafikkontoret:
------
Hej!
Jag har tagit emot ditt mail ang. snöröjningen och förmedlat dina synpunkter till berörda entreprenörer. Det är olika entreprenörer i de olika stadsdelarna. Vill du i vinter göra en anmälan gå du
Quote from Rasmus Olsson on 28 September 2011, 12:50Och på direkt fråga i DN i vintras - har letat men finner inte artikeln på nätet - om inte Trafikkontoret ska kräva viten av entreprenörerna då de inte plogat inom avtalade 24 timmar svarar Ted att de inte pysslar med sånt. Det viktiga var att entreprenör
Och på direkt fråga i DN i vintras - har letat men finner inte artikeln på nätet - om inte Trafikkontoret ska kräva viten av entreprenörerna då de inte plogat inom avtalade 24 timmar svarar Ted att de inte pysslar med sånt. Det viktiga var att entreprenör
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 13:03En inblick i det samhälle som håller på att växa fram som ger mig kalla kårar... Money, money, money, som ABBA så fint sjöng...
En inblick i det samhälle som håller på att växa fram som ger mig kalla kårar... Money, money, money, som ABBA så fint sjöng...
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 13:11Problemen verkar främst bero på att det kommunala Trafikkontoret inte gör sitt jobb. Trafikkontoret kanske borde privatiseras så att de blir mer direktstyrda av sina kunder.
Problemen verkar främst bero på att det kommunala Trafikkontoret inte gör sitt jobb. Trafikkontoret kanske borde privatiseras så att de blir mer direktstyrda av sina kunder.