Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTack för att du cyklar - Stockhol …
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik N:

jag får en känsla av att vi ideologiskt är varandras motsatser, bl.a. baserat på hur du skriver om herr Friedman, så jag tror inte vidare diskussion i politiska termer iaf. för min del skulle leda någon vart.

Mikael C,
Är du min ideologiska motsats finns det all anledning att vara rädd för dig och hålla sig på maximalt avstånd. Men riktigt så illa tror jag inte att det är.

🙂 jag låter det vara osagt.

Oavsett borde det kunna gå att diskutera cykling utan att blanda in alltför mycket politik och ideologi.

Tja en gång i tiden var väl tanken att de som klipper, gräs, buskar och träd, plockar skräp och rensar ogräs, och divers andra jobb som behöver göras sommartid, vintertid kunde skotta snö ... Fungerar nog bara i teorin.

Kruxet är att allt som inte finns i upphandlingen kostar extra och det brukar bli mycket som missas i den sortens upphandlingar. Personalen är till största delen den samma men nu ska privata aktörer ha en vinst också.

"Fungerar nog bara i teorin."
Säkert. I praktiken tar det emot att skotta vägnätet med handredskap och vintern är svårplanerad, ibland är den som den ska och inbland nästan obefintlig. Så det är bättre att handla upp efter de förutsättningar som råder och

Det är värre än så. Ko-munnissarna har erkänt att det blev dyrare och inte bra.

Det ska du inte lita på.

Nej, jag litar inte XX