Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Olle P!
Kul snurra - men eftersom jag bor nära intill Hustegaholm så får du gärna korrigera stavningen så jag känner igen mig 😉
Hugesta??

Jessie, då har du inte lyssnat tillräckligt på mitt evinnerliga tjat angående väta och löparskor innan du köpte dom. Det man ska tänka på är INTE vattentätt, för det går inte att åstadkomma. Det man SKA tänka på är att dom är gjorda av ett tyg som inte su

Håller med Christer. Plus att löparskor som inte är till för enbart tävling på sprint/medeldistans hellre ska vara lite stora än lite små. Fötter sväller under träning, och lite extra luft väger inget. Är sulkanterna för breda kan man Rune Larsson-fixa o

Christer: Tack för din fullständigt poänglösa rådgivning som bara tycks syfta till att få fram ett "I told you so". Vad blev nu bättre av ditt svar?

Jag springer mest i mina goretexskor, året om och TRIVS i dem i alla väder. De är mina förstahandsval på

Agron: min "skamgräns" går nog vid 3:00 men 2:50 är primärmålet (och självklart ska det vara jobbigt att nå det, annars är det inget bra mål.. 😉

Mina 1:50 på Skatåsmilen var i lugnt tempo och jag hade gott om energi kvar, men visst ska man ju inte ta ut

Springer inte alla barfota?

Jessie, det kanske inte hjälper dig tills idag men det kommer faktiskt fler lopp och du kommer att stå där med samma skor då! Om du frågar i ett forum så får du olika svar och alla kommer inte vara precis dom du önskar. Ta goretex-skorna då - men elda upp

Det är väl inget större fel på skor med membran? Köpte ett par speedcross med gt eftersom de var billigare än utan. Är det lite blött så är de fina, är det mycket blött blir man lika blöt som utan membran. Sprang Risveden Terräng med mina, blötare än Lid

Jag har också ett par goretexskor men jag använder dom bara på vintern. Kalas att kunna springa torrskodd i iskall snöslask.

Jag slog både mitt mål på 2:50 och mitt drömmål på 2:45 och sprang in på 2:38:45!! Det är en förbättring med över 30 minuter från förra året!

Sjukt nöjd!! Förutsättningarna var helt perfekta tycker jag! Hade varit okej med en grad kallare eller lite mer