Quote from Funbeat user on 28 September 2012, 08:00Har sprungit LLL och LL + 20 ggr.
Min erfarenhet är att det är bra som förstagångslöpare på LL att gå ut relativt lugnt. När backarna kommer får man ta sig upp för dem på ett lugnt sätt. Det är sista milen som man är tröttast, och då är det skönt att kän
Har sprungit LLL och LL + 20 ggr.
Min erfarenhet är att det är bra som förstagångslöpare på LL att gå ut relativt lugnt. När backarna kommer får man ta sig upp för dem på ett lugnt sätt. Det är sista milen som man är tröttast, och då är det skönt att kän
Quote from Funbeat user on 28 September 2012, 09:01Det finns en nyinspelad film med Charlotte Karlsson, förra årets damvinnare, om taktik på LL. Hittar den tyvärr inte just nu och kan alltså inte länka. Hon talar bla om att tänka jämnt lopp inte är givet lämpligast på just LL.
Det finns en nyinspelad film med Charlotte Karlsson, förra årets damvinnare, om taktik på LL. Hittar den tyvärr inte just nu och kan alltså inte länka. Hon talar bla om att tänka jämnt lopp inte är givet lämpligast på just LL.
Quote from Funbeat user on 28 September 2012, 09:17BERÄKNA DIN TID!
Jag har knåpat lite med ett script för att göra en plan att klara mitt mål på 3h. Mest för min egen del, men kan andra ha glädje av det, så varsågod:
http://www.wanstrand.se/lidingo.php
Det går att ändra på det mesta om du vill göra din p
BERÄKNA DIN TID!
Jag har knåpat lite med ett script för att göra en plan att klara mitt mål på 3h. Mest för min egen del, men kan andra ha glädje av det, så varsågod:
http://www.wanstrand.se/lidingo.php
Det går att ändra på det mesta om du vill göra din p
Quote from Funbeat user on 28 September 2012, 09:29Vill inte göra dig ledsen Per men sprang 2 x Skatås milen på 1:48 för två år sen och tyckte att 2:45 kunde vara ett drömmål och 3:00 en skamgräns på premiärturen runt Lidingö och landade på 2:59 ...
Slutsats ta det lungt i början för man kan tappa mycket
Vill inte göra dig ledsen Per men sprang 2 x Skatås milen på 1:48 för två år sen och tyckte att 2:45 kunde vara ett drömmål och 3:00 en skamgräns på premiärturen runt Lidingö och landade på 2:59 ...
Slutsats ta det lungt i början för man kan tappa mycket
Quote from Funbeat user on 28 September 2012, 09:40Testade att skriva ut din plan, tycker det är en miss att det är en massa "luft" iupptill och den inte får plats på en sida.
Testade att skriva ut din plan, tycker det är en miss att det är en massa "luft" iupptill och den inte får plats på en sida.
Quote from Funbeat user on 28 September 2012, 11:24Länken till intervjun med Charlotte
http://minutmaning.runnersworld.se/artiklar/lidingosegraren-charlotte-karlssons-tips.htm
Länken till intervjun med Charlotte
http://minutmaning.runnersworld.se/artiklar/lidingosegraren-charlotte-karlssons-tips.htm
Quote from Elias Engqvist on 28 September 2012, 12:42Ett ställe där det samlas mycket vatten är ängen före Karins backe..
Vad gäller sko-val - undvik de "vattentäta" (typ goretex) skorna. Det rinner alltid IN vatten om det finns tillräckligt mycket i naturen, däremot rinner det inte ut!
F.ö. Om man har ko
Ett ställe där det samlas mycket vatten är ängen före Karins backe..
Vad gäller sko-val - undvik de "vattentäta" (typ goretex) skorna. Det rinner alltid IN vatten om det finns tillräckligt mycket i naturen, däremot rinner det inte ut!
F.ö. Om man har ko
Quote from Funbeat user on 28 September 2012, 12:55Christer: Vad gör man då om de enda skor man har i rätt storlek (lite för stora så fötterna har plats att svälla i dem, för det gör de) ÄR goretex-skor? Känns inte så kul att behöva välja mellan blånaglar efter halva sträckan eller fötterna i sin egen pri
Christer: Vad gör man då om de enda skor man har i rätt storlek (lite för stora så fötterna har plats att svälla i dem, för det gör de) ÄR goretex-skor? Känns inte så kul att behöva välja mellan blånaglar efter halva sträckan eller fötterna i sin egen pri
Quote from Jonny Persson on 28 September 2012, 13:08Dina vanliga skor lär töja sig av vätan. Jag skulle under inga omständigheter dra på mig ett par GoreTex-skor.
Joggade precis dryga milen i skogen i mina Fastwitch och det var blött men inga problem med fästet i den farten (ca 4.45/km).
Dina vanliga skor lär töja sig av vätan. Jag skulle under inga omständigheter dra på mig ett par GoreTex-skor.
Joggade precis dryga milen i skogen i mina Fastwitch och det var blött men inga problem med fästet i den farten (ca 4.45/km).
Quote from Funbeat user on 28 September 2012, 13:39Mackan: Till saken hör ju också att jag nästintill enbart sprungit mina träningsmil i mina goretex.. de andra har jag knappt sprungit in.. blärgh?
P.S. Jag hade gärna sprungit i mina Karhu, men de VET jag känns mindre kul efter en 7-8km. För trånga helt
Mackan: Till saken hör ju också att jag nästintill enbart sprungit mina träningsmil i mina goretex.. de andra har jag knappt sprungit in.. blärgh?
P.S. Jag hade gärna sprungit i mina Karhu, men de VET jag känns mindre kul efter en 7-8km. För trånga helt