Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fast mellan 10-15 är det rysligt platt. Sprang den igår.

Första milen försöker jag hitta bästa möjliga rytm, inte helt enkelt som nämns här då det är små små knixar upp/ner hela tiden.

Vid 15km tycker jag det är lite lurigt, kroppen vill gärna springa på men jag försöker hejda mej och gå lite i mitten på upp

Mellan 7 o 15 är väldigt platt ...

Min taktik första året var att hålla pulsen under 165 första 15 km och då gick jag ganska jämnt hela loppet. Andra året satte jag gränsen till 170 och kroknade rejält sista 10 km.
Testar nog samma taktik som första året igen och försöker hålla pulsen unde

Jag kommer att följa samma taktik som jag hade i fjol. Dvs springa på så mycket det går mellan och nerför backarna och gå raskt och kraftfullt i de allra värsta. Jag kände mig lätt kaxig när jag gick om "springande" löpare i Aborrbacken resp Karinbacken s

Efter att ha sprungit två lopp på drygt 2.30 var såklart målet att komma under 2.30 denna gång. Tidigare har miltiderna legat på 45-45-60, dvs det har tagit stopp efter några km ut på sista slingan. En, i backspegeln, lite naiv taktik har varit att spring

Snyggt jobbat Lars, att kunna springa sista milen snabbast är grymt! Är det någon som har en uppfattning om hur jobbig sista milen är, rent objektivt? Nu har man ju 20 km i benen när man kommer dit, så det är svårt att relatera till den. Jag tänker att nä

Jag håller inte riktigt med. Om sista milen är den snabbaste så har man hållit igen för mycket de första två milen. Det ger en mycket bättre sluttid än att ta i för mycket från början, men ändå inte bästa möjliga sluttid. Man behöver mycket experimenteran

Sist jag sprang sista milen enbart, dvs med början Grönsta, tyckte jag att den inte var särksilt märkvärdig med undantag för Aborrbacken. Nog spelar det roll att man nötts ner av alla småbackar upp o ned mellan 16 och 20 km.

Aborren är överskattat Grönsta och Karinsbacke är värre.... De första stegen på Aborren är jobbiga men det planar ju ut i mitten av den och precis efter så blir det ett rätt lättlöpt parti där man kan återhämta sig...