Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Man säger väl inte "bara 50 miles"?

Annars håller jag med om att det är smart att ha med minst ett ombyte klädet. Bara vetskapen om att det finns att tillgå stärker det mentala och mot slutet kan just en sådan sak som ett klädbyte vara avgörande för att

Jag brukar säga det, alternativt att jag springer den näst kortaste klassen, för att inflika att det finns en massa människor som är ännu tokigare än jag 😀 (Det är alltså inte så att jag tycker 50 miles är "bara" att springa, men i jämförelse med 100 mil

Karin: Tanken är att hinna med en testspringning innan loppet men vi avvaktar just nu eftersom det forttfarande är vinter i skogen. En tanke är att lägga den eventuella testspringningen helgen innan loppet i skymningen och ta varv ett i dagsljus och ett i

Har egentligen inget med ämnet att göra men ni har pratat så mycket om gaiters så jag måste inflika:

Kardborrband går att köpa på metervara i de flesta större butiker, sedan lite sy-kunskap och kontaktlim och vips så sitter både de från Raceready och frå

Gaiters går också att sy själv. Här är en beskrivning som jag stötte på av en slump i förrgår: http://www.andersj.se/damasken1_index.htm Tag en mindre krok fram än i mönstret (tag t.ex en hake till en hyska i sybehörsbutik), lägg till kardborr bak som Jan-Erik s

Jag köpte Sea-to-Summits damasker för 200:- (http://www.outnet.se/sea-to-summit/tumbleweed-gaiters.php?group=prod_prod_grp-s1/114) De knyts med ett nylonsnöre under foten som har visat sig hålla i ca 50 mil hittills och ser ut att klara lika mycket till.

>Proviva Female
OK Micke, nu lugnar du ner dej, det här blir sista året du får springa tjejmilen 🙂

Haha men bara 5 mil måsteman få säga? 🙂 det är väldigt lugnande inför min >43km debut att följa trådar om folk som springer ca 3 ggr så långt! Heja er!

Dirty Girl rockar. Man kan köpa ett gäng för en spottstyver. Köpte ett par Innov-8 med gummiband under foten, vilket gick av efter några gånger. Uselt.

Innov-8 var bra så länge de där tunna stropparna höll och värmde bra om foten. Men som sagt de håller inte länge. Skräp tycker jag.
Nu har jag beställt två par från dirtygirls. Jag går på Era rekommendationer 🙂