Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja spännande 🙂 man måste nästan testa den där banan....

Anders. Jag är också vegeterian och sprang delar av TEC100 förra året.
Fick en veg. McDonnalds burgare mot kvällen. De är ganska äckliga och helt omöjlig att äta i farten men mentalt peppande att de fantastiska arrangörerna hade tänkt på även det! Så vart

Har tänkt att förpacka småportioner bestående av pasta/pesto el chickybits i 1 literspåsar som jag lätt kan äta med fingrarna ur.

Jag tänkte nog köra tre matlådor med pasta, första vid 4-5 mil, andra vid 8-9 mil och sista vid ca 12 mil. Sedan tillkommer småplocket vid varje varvning.

Vi kommer att ha 1 liters plastpåsar vid kontrollen för att löparna lätt ska kunna ta med sig småplock. Några påsar är färdigfyllda med varierande saker medan andra är tomma så att löparna själva kan plocka "lösgodis" från kontrollen.

Janne (t+)

Tummen upp här också, Janne (t+) Ni går från klarhet till klarhet 🙂

Jättebra Jan!

Bara en fråga - kommer det erbjudas nötfria alternativ eller ska jag satsa på att ha med egna snacks?

Jag är själv kraftigt nötallergiskt så jag vet att det kan vara komplicerat ibland. Är också jordnötsallergisk vilket skapar problem i USA eftersom de smetar jordnötssmör på allting.

Vid TEC har vi haft nötter vid tidigare år. Det är det enda som innehå

Statusrapport från banans sista kilometer:

Det är konstigt nog stor skillnad mellan Gullsjöskogen och Enstaskogen. I Gullsjöskogen där banans skogspartier börjar är det riktigt bra. Det är bara två partier på max 100 meter vardera som eventuellt kan beh