Quote from Guest on 19 May 2009, 11:00Kanske en omöjlig fråga att svara på men kanske kan ge upphov till diskussioner . Om man, som jag, egentligen inte har några förutsättningar för att bli en god långdistanslöpare (är satt och har mycket muskler av "fel" typ) men har en vilja och en hyfsad
Kanske en omöjlig fråga att svara på men kanske kan ge upphov till diskussioner . Om man, som jag, egentligen inte har några förutsättningar för att bli en god långdistanslöpare (är satt och har mycket muskler av "fel" typ) men har en vilja och en hyfsad
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 11:10Får jag fråga hur du vet att du är talanglös eller har muskler av fel typ?
Sedan, på motionärsnivå är nog inte talangen begränsande, utan den tid och kvalitet du lägger ner på din träning. Hur bra vill du bli?
Får jag fråga hur du vet att du är talanglös eller har muskler av fel typ?
Sedan, på motionärsnivå är nog inte talangen begränsande, utan den tid och kvalitet du lägger ner på din träning. Hur bra vill du bli?
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 11:36Jag vet bara att jämfört med mina kompisar så tränar jag mer (och har tränat under en längre period)men uppnår inte samma resultat, har antagligen lite för mycket fett (vilket jag kan göra något åt) och för mycket snabba muskelfibrer. Jag springer idag 10
Jag vet bara att jämfört med mina kompisar så tränar jag mer (och har tränat under en längre period)men uppnår inte samma resultat, har antagligen lite för mycket fett (vilket jag kan göra något åt) och för mycket snabba muskelfibrer. Jag springer idag 10
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 11:40Du lär kunna få många bra svar och fina tips om du berättar hur du tränar. Milen på 50 är faktiskt inte helt kass, och har du samtidigt svårt att klara halvmaran under 2 tyder det på att du behöver lite bättre uthållighet. Men som sagt, hur och vad tränar
Du lär kunna få många bra svar och fina tips om du berättar hur du tränar. Milen på 50 är faktiskt inte helt kass, och har du samtidigt svårt att klara halvmaran under 2 tyder det på att du behöver lite bättre uthållighet. Men som sagt, hur och vad tränar
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 11:43På din fråga tror jag nog att det inte är några problem för dig att komma ner till 45 min på 10 k och under 1:45 på en halvmara om du fokuserar på den typen av träning som krävs för just dessa distanser. Din kropp kommer automatiskt att göra om musklerna
På din fråga tror jag nog att det inte är några problem för dig att komma ner till 45 min på 10 k och under 1:45 på en halvmara om du fokuserar på den typen av träning som krävs för just dessa distanser. Din kropp kommer automatiskt att göra om musklerna
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 11:50Vet vi om MP Andersson är man eller kvinna? Och vet vi någon ålder? Om MP Andersson är en man i 30-årsåldern håller jag absolut med Pontus Burman angående tider. Om däremot MP Andersson är en kvinna runt 60 så tror jag det blir svårt.
Vet vi om MP Andersson är man eller kvinna? Och vet vi någon ålder? Om MP Andersson är en man i 30-årsåldern håller jag absolut med Pontus Burman angående tider. Om däremot MP Andersson är en kvinna runt 60 så tror jag det blir svårt.
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 11:55Vi vet att MP tränar mer än sina kompisar (har alltså kompisar som tränar), lite för mycket fett, mycket snabba muskelfibrer och idag gör milen på 50 respektive halvmaran på 2. Om MP hade varit 60 så hade MP nog nämnt det som ännu en begränsande faktor. M
Vi vet att MP tränar mer än sina kompisar (har alltså kompisar som tränar), lite för mycket fett, mycket snabba muskelfibrer och idag gör milen på 50 respektive halvmaran på 2. Om MP hade varit 60 så hade MP nog nämnt det som ännu en begränsande faktor. M
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 12:10Att komma ned mot 35 minuter kräver förstås massor av hård träning under lång tid, men om vi bara pratar om någon teoretisk gräns som sätts av genetiska förutsättningar så tror jag att de flesta unga män har den hypotetiska möjligheten. Förutsatt att man
Att komma ned mot 35 minuter kräver förstås massor av hård träning under lång tid, men om vi bara pratar om någon teoretisk gräns som sätts av genetiska förutsättningar så tror jag att de flesta unga män har den hypotetiska möjligheten. Förutsatt att man
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 12:19Om vi ska prata absoluta tider tycker jag faktiskt inte att varken ålder eller kön är oväsentligt. Är man som jag en "tant" på 47 (äldre än t o m dig, Fredrika!) så är 50 minuter på milen tämligen bra. Pratar vi däremot om en kille runt 20-30 år är det in
Om vi ska prata absoluta tider tycker jag faktiskt inte att varken ålder eller kön är oväsentligt. Är man som jag en "tant" på 47 (äldre än t o m dig, Fredrika!) så är 50 minuter på milen tämligen bra. Pratar vi däremot om en kille runt 20-30 år är det in
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 12:29Intressant diskussion. Jag har själv funderat på detta men mer i marathontermer. Släkten har en tydlig disposition mot explosiva rörelser kontra uthållighet. Det verkar som att även jag har det då jag i alla fall inte är lättränad för långdistans och allt
Intressant diskussion. Jag har själv funderat på detta men mer i marathontermer. Släkten har en tydlig disposition mot explosiva rörelser kontra uthållighet. Det verkar som att även jag har det då jag i alla fall inte är lättränad för långdistans och allt