Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 12:32Eva: självklart har det betydelse! Men utifrån de mål som angavs i MP:s usprungliga inlägg såg varken kön eller ålder (om vi inte snackar extremt gammal/ung) ut att vara den begränsande faktorn 🙂
Eva: självklart har det betydelse! Men utifrån de mål som angavs i MP:s usprungliga inlägg såg varken kön eller ålder (om vi inte snackar extremt gammal/ung) ut att vara den begränsande faktorn 🙂
Quote from Elias Engqvist on 19 May 2009, 12:36Exakt Eva, ju äldre man blir ju mer inser man att åldern faktiskt HAR betydelse - jag hittade en träningsdagbok som var 15 år gammal och blev djupt avundsjuk på mig själv 🙂 Sprang jag verkligen så fort då???
Men för en kille i 45-årsåldern och under är
Exakt Eva, ju äldre man blir ju mer inser man att åldern faktiskt HAR betydelse - jag hittade en träningsdagbok som var 15 år gammal och blev djupt avundsjuk på mig själv 🙂 Sprang jag verkligen så fort då???
Men för en kille i 45-årsåldern och under är
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 12:38Talanglös och talanglös
Jag är:
36 i höst
92 kg tung
190 cm lång
Inga skador eller andra lyten som hindrar löpträning
MEN jag är otränad!Kan jag nå milen under 45 minuter? 40 minuter?
Om nej, vad tror ni är mitt max?
Om ja, kan jag nå det den här sä
Talanglös och talanglös
Jag är:
36 i höst
92 kg tung
190 cm lång
Inga skador eller andra lyten som hindrar löpträning
MEN jag är otränad!
Kan jag nå milen under 45 minuter? 40 minuter?
Om nej, vad tror ni är mitt max?
Om ja, kan jag nå det den här sä
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 12:39"MP", det verkar som vi är lite lika. Jag har också sprungit mer än andra jag känner med liknande bakgrund, men inte fått lika bra resultat på långa distanser. En del verkar relativt lätt kunna komma runt eller under 1:40 på halvmaran (en kompis har spr
"MP", det verkar som vi är lite lika. Jag har också sprungit mer än andra jag känner med liknande bakgrund, men inte fått lika bra resultat på långa distanser. En del verkar relativt lätt kunna komma runt eller under 1:40 på halvmaran (en kompis har spr
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 12:45När jag hakade på funbeat tåget för 2,5 år sedan så nämndes det i en tråd att det var rimligt att sänka sig runt 5 min på milen per år om man jobbade på det (ingen elitsatsning förståss). Det visade sig stämma rätt bra in på mig.
När jag försökte öka tem
När jag hakade på funbeat tåget för 2,5 år sedan så nämndes det i en tråd att det var rimligt att sänka sig runt 5 min på milen per år om man jobbade på det (ingen elitsatsning förståss). Det visade sig stämma rätt bra in på mig.
När jag försökte öka tem
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 12:49Jag är helt övertygad om att om man inte har skadeproblem kan alla män under 45 år träna ner sig till under 40 min/mil o 1:30 på halvmara, med 2-3 års fokuserad träning. För kvinnor gissar jag man kan lägga till 5-10%, och med stigande ålder kanske 10% p
Jag är helt övertygad om att om man inte har skadeproblem kan alla män under 45 år träna ner sig till under 40 min/mil o 1:30 på halvmara, med 2-3 års fokuserad träning. För kvinnor gissar jag man kan lägga till 5-10%, och med stigande ålder kanske 10% p
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 12:51Jag som 40+-tant tog mig från ca 60 minuter på milen till 45.40 på ca 2 år, till 1.40 på halvmaran på ytterligare ett år. Det var dock alls inte särskilt smart eftersom det ledde till långvariga skadebekymmer med stressfraktur och kronisk benhinneinflamma
Jag som 40+-tant tog mig från ca 60 minuter på milen till 45.40 på ca 2 år, till 1.40 på halvmaran på ytterligare ett år. Det var dock alls inte särskilt smart eftersom det ledde till långvariga skadebekymmer med stressfraktur och kronisk benhinneinflamma
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 13:38Eva: Eftersom jag inte viste vad MP var för filur utgick jag ifrån mig själv:
* Man
* 31 år
* 74 kg
* "Brinner" för Träning🙂
Med ovanstående Data och era andras inlägg anses jag tydligen vara ganska så kass på att springa då jag idag ligger på c:a 4
Eva: Eftersom jag inte viste vad MP var för filur utgick jag ifrån mig själv:
* Man
* 31 år
* 74 kg
* "Brinner" för Träning
🙂
Med ovanstående Data och era andras inlägg anses jag tydligen vara ganska så kass på att springa då jag idag ligger på c:a 4
Quote from Elias Engqvist on 19 May 2009, 13:58Inte enligt mig!
Inte enligt mig!
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 14:02Anders Nilsson och Eva Larsson, vilka träningsmänder menar ni att man behöver för att komma upp i de nivåer ni skriver om?
Om man sakta ökar upp till 10 mil i veckan, så tror jag definitivt att de flesta kan komma upp i respektabla hastigheter, men om ma
Anders Nilsson och Eva Larsson, vilka träningsmänder menar ni att man behöver för att komma upp i de nivåer ni skriver om?
Om man sakta ökar upp till 10 mil i veckan, så tror jag definitivt att de flesta kan komma upp i respektabla hastigheter, men om ma