Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTalanglös-hur bra kan man bli?
You need to log in to create posts and topics.

Träningsmängd? Det viktigaste är inte att träna mycket, utan att träna hårt. Det kan man göra även med låg mängd.

För o träna hårt, måste de flesta, inklusive mig själv först bygga upp en bas med mycket mängd...

Man måste träna för orka TRÄNA...

Ett tillägg till det Markus skriver, så klarar man sig bra utan mängd på sträckor upp till 10km. Men för marathon, och kanske till viss del halvmarathon, så är långpassen ju riktiga nyckelpass.

Mängd mil/v är ju ett enkelt begrepp men väl så trubbigt. O

Då vilar man under skadeperioderna.

För de resultat jag skrev tänkte jag på 4 mil löpning i veckan, kompletterat med lite allmän gympa. Som nån annan skrev, välplanerad o smart träning räcker mycket längre än bara mängd. Ett långpass och två varierade pass med mer fart, omväxlat med lite l

Är du inte äldre?

Jo, men sen jag sabbade knäet på snowboard för ett par år sen är löpdosen nere i typ en mil i veckan. O då blir inte tiderna de samma som förut. Just nu är jag glad när jag går under 50 min/mil.

Om man vill bli snabbare på inte så mycket träning så kan jag rekommendra FIRST. Läs mer på http://www.furman.edu/first/ eller sök på FIRST här på FB.

De har träningsprogram för allt från 5 km till maran för alla nivåer. Farten för de olika passen sätts

Tack för många nyttiga och inspirerande svar. Några av er ville veta om min träning och person:
- 36 årig man
- 84kg
- 20 -30km i veckan i genomsnitt
- Har löpttränad i ca 3 år med relativit stor regelbundenhet

Tack återigen för alla svar på mitt första

Men 20-30km i veckan är ganska lite, om man vill springa på bra tider. Jag låg på ca 30km när jag debuterade på maran 2001. Då tyckte jag det var ganska mycket. Nu när man är på Funbeat och andra siter inser man att det är ganska så fjuttigt. Nu ligger ja