Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 20:55För lite intervall, jag tycker om att ligga "nöta". Tänker jag efter så är det nog snarare 25 - 35 km under sommarhalvåret ( kanske en marginell skillnad).
MP
För lite intervall, jag tycker om att ligga "nöta". Tänker jag efter så är det nog snarare 25 - 35 km under sommarhalvåret ( kanske en marginell skillnad).
MP
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 21:03Fortfarande ingen imponerande mängd. På puls.se sa väl Asfaltlöparen att man måste upp till minst 70km/v för att närma sig sin potential.
Men vill du ligga kvar på ca 3mil/v ska du nog titta på FIRST, länken finns ovan i inlägget från Anders B. Annars s
Fortfarande ingen imponerande mängd. På puls.se sa väl Asfaltlöparen att man måste upp till minst 70km/v för att närma sig sin potential.
Men vill du ligga kvar på ca 3mil/v ska du nog titta på FIRST, länken finns ovan i inlägget från Anders B. Annars s
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 23:31Som 36-åring har du fyra år på dig att åtminstone femdubbla din träningsdos och lära dig att pulsera träningen med hög kvalitetsandel.
Då borde du kunna göra 32-33 minuter på milen lagom till 40-årskalaset.
Som 36-åring har du fyra år på dig att åtminstone femdubbla din träningsdos och lära dig att pulsera träningen med hög kvalitetsandel.
Då borde du kunna göra 32-33 minuter på milen lagom till 40-årskalaset.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 00:30Det är grymt inspirerande att höra, om jag orkar (och finner tiden) återstår att se. Tar del mig alla tips jag får sen antar jag att man får prova sig fram. Kommer antagligen börja med mer kvalitetspass på en gång för att få mer variation.
Det är grymt inspirerande att höra, om jag orkar (och finner tiden) återstår att se. Tar del mig alla tips jag får sen antar jag att man får prova sig fram. Kommer antagligen börja med mer kvalitetspass på en gång för att få mer variation.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 09:29Ok, vad tror ni om mina förutsättningar? Jag har sprungit lite halvseriöst i sju år och är nu 35.
Tidigare resultat GöteborgsVarvet:
2002: 2:02
2003: 2:11 (magproblem)
2004: 2:07
2006: 2:01
2007: 1:59Under hela 2008 sprang jag i genomsnitt 3 mil i vec
Ok, vad tror ni om mina förutsättningar? Jag har sprungit lite halvseriöst i sju år och är nu 35.
Tidigare resultat GöteborgsVarvet:
2002: 2:02
2003: 2:11 (magproblem)
2004: 2:07
2006: 2:01
2007: 1:59
Under hela 2008 sprang jag i genomsnitt 3 mil i vec
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 09:43Ursäkta Lars, men märkligt dålig tid på halvmarathon! Dina tider på 3km och 5km tyder ju på något helt annat. Så vad händer då på varvet? Går du ut för löst eller för hårt? Har du några långpass i din träning?
Ursäkta Lars, men märkligt dålig tid på halvmarathon! Dina tider på 3km och 5km tyder ju på något helt annat. Så vad händer då på varvet? Går du ut för löst eller för hårt? Har du några långpass i din träning?
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 10:25Tycker också Lars borde ha bättre tider om du verkligen körde 4 mil i veckan och även fartpass. Inga 10 km noteringar? Jag skulle springa några millopp också för att få upp farten och vänja sig vid att tävla.
Ett långpass för halvmara bör vara 20-25 km.
Tycker också Lars borde ha bättre tider om du verkligen körde 4 mil i veckan och även fartpass. Inga 10 km noteringar? Jag skulle springa några millopp också för att få upp farten och vänja sig vid att tävla.
Ett långpass för halvmara bör vara 20-25 km.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 10:41MP, Lars: Tycker det är väldigt dåliga tider med tanke på er insats. Kör ni alltid samma pass, samma fart? Sportar ni med något annat?
Kanske bör ni variera mer med intervaller, backar? T ex ett långpass på helgen (mer än en timme, helst 1½), ett fartpa
MP, Lars: Tycker det är väldigt dåliga tider med tanke på er insats. Kör ni alltid samma pass, samma fart? Sportar ni med något annat?
Kanske bör ni variera mer med intervaller, backar? T ex ett långpass på helgen (mer än en timme, helst 1½), ett fartpa
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 10:43Lars svarar säkert själv snart men om jag inte missminner mig så satsar han på korta distanser och då är det ju inte konstigt att halvmaratiden är sämre än de andra tiderna. Om man satsar på medeldistans verkar det lite onödigt att springa långpass på 20-
Lars svarar säkert själv snart men om jag inte missminner mig så satsar han på korta distanser och då är det ju inte konstigt att halvmaratiden är sämre än de andra tiderna. Om man satsar på medeldistans verkar det lite onödigt att springa långpass på 20-
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 11:06Nu blir jag lite nyfiken och måste fråga vad ni tror om min egen utveckling. Ursäktar om det är lite OT.
Efter att ha joggat lite då och då men tränat annat regelbundet i några år har jag börjat springa mer regelbundet sen nyår. Kör väl kanske 20-30 km i
Nu blir jag lite nyfiken och måste fråga vad ni tror om min egen utveckling. Ursäktar om det är lite OT.
Efter att ha joggat lite då och då men tränat annat regelbundet i några år har jag börjat springa mer regelbundet sen nyår. Kör väl kanske 20-30 km i