Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTankar under löpningen.
You need to log in to create posts and topics.

Titta rakt upp!? Tja, jag hade ju ramlat omkul om jag sprungit så, så nog hade jag fått annat i tankarna!

Jag brukar ofta försöka räkna ut kilometertider. Ju fortare jag springer, desto dummare blir jag -> hinner inte få fram ett resultat innan nästa tid ska beräknas. (nej, jag har inte GPS-klocka).

I långsammare hastigheter kan allsköns tankar och idéer kom

Vill jag glömma bort tid och rum så är det sexfantasier som gäller men då går det lätt för sakta.

Sen brukar jag tänka på andra personer som pressar sig extremt. Folk som springer över kontinenter, Ironmen, ultralöpare som nöter på i sub 5:00-tempo i 16

"I Abborrbacken får du gå" är ett mantra. Annars räknar jag en del, "så mkt kvar, så mkt .... nu har du klarat den delen, nu ligger du så mkt "före" "osv, styckar upp problemet i mindre bitar.

Varför skall man gå där? Bättre att springa långsamt så man inte tappar steget. 😉

Jag har då inte alls samma problem. Kan vara ute och springa och komma på att "vafan" är jag redan här. Springer och tänker på allt som måste göras hemma för att alla andra är så slöa, hur bra allt var när man var "liten", roliga saker som man gjort med k

Backar föresten (H:) Ju längre och brantare desto bättre, speciellt om det är spöregn 🙂

Jag läste någonstans, länkat härifrån, om hur man skall bli av med negativa tankar under löpning.
På lopp när tankarna börjar komma typ, "jag är trött, han är snabbare än vad jag är, jag klarar det inte, ska bara vila lite", brukar jag försöka blockera d

T o m Ulrika går i Abborrbacken 😉 men underförstått "Den HÄR BACKEN springer jag i!" eftersom den inte är Abborren.

Brukar kunna lösa en hel del saker då jag springer.. Och precis som ngn mer försöker jag hålla igång huvudet med div räkneexempel om t ex snitt fart, avstånd osv osv..