Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 22:02Om det blir lite trögt att springa (som det blir ibland trots att det är ngt av det skönaste jag vet) brukar jag tänka att jag ska springa till nästa sväng/lyktstolpe/vägkorsning eller liknande... när jag kommit till svängen/lyktstolpen/vägkorsningen bruk
Om det blir lite trögt att springa (som det blir ibland trots att det är ngt av det skönaste jag vet) brukar jag tänka att jag ska springa till nästa sväng/lyktstolpe/vägkorsning eller liknande... när jag kommit till svängen/lyktstolpen/vägkorsningen bruk
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 23:00Petra, det där tipset var bra(t+) ska köra det på Göteborgsvarvet på lördag!
Petra, det där tipset var bra(t+) ska köra det på Göteborgsvarvet på lördag!
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 11:33Petra, det tipset brukar jag använda mig av när jag är ute och hugger/sågar i skogen. Okej, bara de här träden kvar, oj där ligger ett ensamt träd och där två till, nej men ser man på där var det ytterliggare två, osv. 😀
Petra, det tipset brukar jag använda mig av när jag är ute och hugger/sågar i skogen. Okej, bara de här träden kvar, oj där ligger ett ensamt träd och där två till, nej men ser man på där var det ytterliggare två, osv. 😀
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 12:52Har inte läst de övriga svaren, utan endast trådskaparens fråga.
Nr 1 är väl att man vill springa. Man springer för att uppnå någonting. Man har ett mål med träning och ev. tävling. Det är utgångsläget.
När väl nr 1 är uppfyllt kan man diskutera frågan.
Har inte läst de övriga svaren, utan endast trådskaparens fråga.
Nr 1 är väl att man vill springa. Man springer för att uppnå någonting. Man har ett mål med träning och ev. tävling. Det är utgångsläget.
När väl nr 1 är uppfyllt kan man diskutera frågan.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 13:02När jag löper bana fokuserar jag på andning och löpsteget. Enbart. När jag springer i terräng så behöver jag inte särskilt många tankar, snarare koncentration på var jag sätter foten. Det är tankar nog, då.
När jag löper bana fokuserar jag på andning och löpsteget. Enbart. När jag springer i terräng så behöver jag inte särskilt många tankar, snarare koncentration på var jag sätter foten. Det är tankar nog, då.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 13:54något som funkar klockrent för mig men som jag knappt törs berätta högt är att jag har några låtar med Lotta Engberg på mp3:an.
När det känns riktigt jobbigt får Lottas klämkäcka röst och den glada musiken hjälpa mig framåt!
4 bugg, Kär och Galen och Suc
något som funkar klockrent för mig men som jag knappt törs berätta högt är att jag har några låtar med Lotta Engberg på mp3:an.
När det känns riktigt jobbigt får Lottas klämkäcka röst och den glada musiken hjälpa mig framåt!
4 bugg, Kär och Galen och Suc
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 22:19Petra: Så där tar jag mig uppför grymma backar (som till Sofia Kyrka på Midnattsloppet, eller vissa backar på Lidingö). Jag spanar in en tuva eller en sten eller ett träd och springer "bara till den där vad det nu är för nåt" och plötsligt är jag på kröne
Petra: Så där tar jag mig uppför grymma backar (som till Sofia Kyrka på Midnattsloppet, eller vissa backar på Lidingö). Jag spanar in en tuva eller en sten eller ett träd och springer "bara till den där vad det nu är för nåt" och plötsligt är jag på kröne
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 22:45Är ruskigt grön på det här med löpning men har en förhoppning om att någon gång i livet springa ett maraton. Så den bästa tanken för att hålla mig uppe är: "om jag inte ens kan fixa det här så kommer jag aldrig nånsin att kunna springa ett maraton" då sl
Är ruskigt grön på det här med löpning men har en förhoppning om att någon gång i livet springa ett maraton. Så den bästa tanken för att hålla mig uppe är: "om jag inte ens kan fixa det här så kommer jag aldrig nånsin att kunna springa ett maraton" då sl
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 22:57Det är ju hjärnan som blir trött först inte kroppen - så då gäller det att lura hjärnan. Funkar ofta bra med "bort till trädet" sedan nästa träd osv.
Vad gäller uppförsbackar tänker jag bort dem - "det finns helt enkelt inga uppförsbackar där jag spring
Det är ju hjärnan som blir trött först inte kroppen - så då gäller det att lura hjärnan. Funkar ofta bra med "bort till trädet" sedan nästa träd osv.
Vad gäller uppförsbackar tänker jag bort dem - "det finns helt enkelt inga uppförsbackar där jag spring
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 23:01På löpband = Omöjligt att tänka på något annat än den där jäkla displayen...
Ute i naturen = Tankarna flödar fritt om allt möjligt, ja, om pulsen inte ligger nära flatline för då handlar tankarna mest om att ge upp och även om att kämpa emot så länge det
På löpband = Omöjligt att tänka på något annat än den där jäkla displayen...
Ute i naturen = Tankarna flödar fritt om allt möjligt, ja, om pulsen inte ligger nära flatline för då handlar tankarna mest om att ge upp och även om att kämpa emot så länge det