Quote from Funbeat user on 15 July 2009, 23:05"diskutera"
Ville att någon kan förklara varför dom kört som dom gjort senaste 2 etapperna. Att dom är vältränade är det ingen som ifrågasatt. Deras taktik känns underlig, även för dig tydligen.
"diskutera"
Ville att någon kan förklara varför dom kört som dom gjort senaste 2 etapperna. Att dom är vältränade är det ingen som ifrågasatt. Deras taktik känns underlig, även för dig tydligen.
Quote from Funbeat user on 15 July 2009, 23:10Nej, jag tycker inte att taktiken är underlig för de olika stallen. Det är däremot inte så enkelt att "bara köra sin egen taktik och vinna etappen".
Det är det som är tjusningen med tävlingscykling. Olika agenda som i slutändan ger en vinnare.
Inte säker
Nej, jag tycker inte att taktiken är underlig för de olika stallen. Det är däremot inte så enkelt att "bara köra sin egen taktik och vinna etappen".
Det är det som är tjusningen med tävlingscykling. Olika agenda som i slutändan ger en vinnare.
Inte säker
Quote from Funbeat user on 15 July 2009, 23:26Men i det största cykeltävlingen, med dom bästa. Varför sitter man bara och åker med? Är ett lag för bra? Eller är det för svårt att göra något när banprofilen såg ut som den gjorde?
Men i det största cykeltävlingen, med dom bästa. Varför sitter man bara och åker med? Är ett lag för bra? Eller är det för svårt att göra något när banprofilen såg ut som den gjorde?
Quote from Funbeat user on 15 July 2009, 23:33Vissa kör för etappsegrar, andra för sammanlagt, spurt eller bergströja.
Dagens etapp var lagd för spurtare och det innebar att när endast två kom loss efter vurpa och stoppat fält så var det ganska rökt att få fram fler när Team Columbia hade full koll p
Vissa kör för etappsegrar, andra för sammanlagt, spurt eller bergströja.
Dagens etapp var lagd för spurtare och det innebar att när endast två kom loss efter vurpa och stoppat fält så var det ganska rökt att få fram fler när Team Columbia hade full koll p
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 07:58Cav!!
Cav!!
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 09:03Tack David
Tack David
Quote from ellen olsson on 16 July 2009, 09:13Chris Carmichaels (och andras) olika krönikor ger en del insikt. Efter gårdagens etapp skrev Chris bl.a. dessa:
http://www.trainright.com/articles.asp?uid=4510&p=4366
http://www.pezcyclingnews.com/?pg=fullstory&id=7289Mer finns på bl.a. http://www.velo
Chris Carmichaels (och andras) olika krönikor ger en del insikt. Efter gårdagens etapp skrev Chris bl.a. dessa:
http://www.trainright.com/articles.asp?uid=4510&p=4366
http://www.pezcyclingnews.com/?pg=fullstory&id=7289
Mer finns på bl.a. http://www.velo
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 15:42Igår hade de ett snitt på runt 45 km/h på tjugo mil. Det var inte platt väg.
Igår hade de ett snitt på runt 45 km/h på tjugo mil. Det var inte platt väg.
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 15:54de är riktiga cyklister alltså, snittfart över 40 😀
men även Vacchi och Adamsson klagade på bristande initiativ och sa flera gånger i går att de övriga stallen väntade ut Astana... och även om Astana har det, på pappret i alla fall, starkaste laget så b
de är riktiga cyklister alltså, snittfart över 40 😀
men även Vacchi och Adamsson klagade på bristande initiativ och sa flera gånger i går att de övriga stallen väntade ut Astana... och även om Astana har det, på pappret i alla fall, starkaste laget så b
Quote from Funbeat user on 16 July 2009, 16:04Efter att 40 man varit i gatan och 20 vid Dr Porths? bil så är det inte bara att gasa efter stoppet.
Efter att 40 man varit i gatan och 20 vid Dr Porths? bil så är det inte bara att gasa efter stoppet.