Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 10:59Tack för alla svar. Jag tror jag har lite att prova på nästa cykeltur.
Daniel: Det här med kadens verkar vettigt och spännande. Efter ditt inlägg kollade jag runt lite och hittade en sida där nån skrev att man ska försöka att hålla samma kadens oavsett o
Tack för alla svar. Jag tror jag har lite att prova på nästa cykeltur.
Daniel: Det här med kadens verkar vettigt och spännande. Efter ditt inlägg kollade jag runt lite och hittade en sida där nån skrev att man ska försöka att hålla samma kadens oavsett o
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 23:30Min cykling blir mätbart effektivare av rundtramp men tyvärr är det sällan jag några längre stunder kan köra med riktigt bra teknik.
Jag undrar om det finns någon som drar lika mycket som de trycker...den som tror att det är vad som är nödvändigt för att
Min cykling blir mätbart effektivare av rundtramp men tyvärr är det sällan jag några längre stunder kan köra med riktigt bra teknik.
Jag undrar om det finns någon som drar lika mycket som de trycker...den som tror att det är vad som är nödvändigt för att
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 00:12Ibland när jag cyklar försöker jag komma ihåg att försöka mig på rundtramp. Det går då inte så himla bra för jag glömmer att trampa framåt vilket saktar ner farten. Så jag drar bara när jag är trött i fötterna och behöver få lite luft mellan fotsulan och
Ibland när jag cyklar försöker jag komma ihåg att försöka mig på rundtramp. Det går då inte så himla bra för jag glömmer att trampa framåt vilket saktar ner farten. Så jag drar bara när jag är trött i fötterna och behöver få lite luft mellan fotsulan och
Quote from Rasmus Olsson on 5 July 2010, 02:54Nina, det är enkelt. Tänk dig att du har hundbajs under skorna och ska skrapa av bajset från skorna genom att dra dom bakåt. Då behöver du inte tänka på att dra upp eller trycka ned, det kommer automatiskt.
Nina, det är enkelt. Tänk dig att du har hundbajs under skorna och ska skrapa av bajset från skorna genom att dra dom bakåt. Då behöver du inte tänka på att dra upp eller trycka ned, det kommer automatiskt.
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 04:04Ni med effektmätare av typ SRM, går det att se dippar och toppar i trampet? Går det att se skillnader på höger och vänster ben?
Ni med effektmätare av typ SRM, går det att se dippar och toppar i trampet? Går det att se skillnader på höger och vänster ben?
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 08:26Bruse // Jag brukar tänka på ett ägg i stället, det är lite trevligare
Bruse // Jag brukar tänka på ett ägg i stället, det är lite trevligare
Quote from Håkan Öhling on 5 July 2010, 11:09Min effektmätare (Polar) ger ett index på hur bra rundtramp jag har. Brukar ligga på som bäst 20%, vilket jag gissar är dåligt 🙁
Min effektmätare (Polar) ger ett index på hur bra rundtramp jag har. Brukar ligga på som bäst 20%, vilket jag gissar är dåligt 🙁
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 00:46Jaha, då var cykelturen avklarad, och resultatet är följande.
Min kadens ligger på ca 80 vid normal och "bekväm" körning. Provade att höja till 90-100 men då tycker jag att jag tappar ork efter ett tag, sen var den nån som skrek och frågade om jag skulle
Jaha, då var cykelturen avklarad, och resultatet är följande.
Min kadens ligger på ca 80 vid normal och "bekväm" körning. Provade att höja till 90-100 men då tycker jag att jag tappar ork efter ett tag, sen var den nån som skrek och frågade om jag skulle
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 07:05" Frågade om jag skulle ha hjälp att lägga på kedjan" Och du skrattade så du fick kikhosta?;)
Edit: stavning
" Frågade om jag skulle ha hjälp att lägga på kedjan" Och du skrattade så du fick kikhosta?;)
Edit: stavning
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 07:16Torbjörn, jag är inte så säker på det. Mätningar visar att även proffsen delar ut den största majoriteten av kraften på nedåtdraget. Det handlar nog mest om att undvika att det ena benet bromsar det andra, och har du en kraftfördelning på 80/20 ned/upp så
Torbjörn, jag är inte så säker på det. Mätningar visar att även proffsen delar ut den största majoriteten av kraften på nedåtdraget. Det handlar nog mest om att undvika att det ena benet bromsar det andra, och har du en kraftfördelning på 80/20 ned/upp så