Quote from Guest on 20 January 2012, 19:29Vilket tempo håller ni, eller vilket tempo bör man hålla, på långpass jämfört med (det tänkta) tävlingstempot på halvmara/mara/ultra?
Vilket tempo håller ni, eller vilket tempo bör man hålla, på långpass jämfört med (det tänkta) tävlingstempot på halvmara/mara/ultra?
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 19:39Det är som att svara på hur långt ett snöre är...
Man brukar säga 75% av ens tävlingsfart men den beror ju på längden...på tävlingen alltså
Det är som att svara på hur långt ett snöre är...
Man brukar säga 75% av ens tävlingsfart men den beror ju på längden...
på tävlingen alltså
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 19:41Hej. Vad jag vet så ska inte långpassen gå fortare än man kan föra ett samtal under tiden,så för mej innebär det 15-20 sekunder långsammare /km än min tänkta tävlingsfart på maran.
Hej. Vad jag vet så ska inte långpassen gå fortare än man kan föra ett samtal under tiden,så för mej innebär det 15-20 sekunder långsammare /km än min tänkta tävlingsfart på maran.
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 20:01Det kan också bero på hurdann terrängen är.
Vissa säger att tempot inte alls är intressant utan att du samlar tid i spåret.
Om jag kör enligt Daniels är mitt maratempo kring 4:21/km. Då skulle långpasstempo ligga på nånstans kring 5:07. Det kanske jag g
Det kan också bero på hurdann terrängen är.
Vissa säger att tempot inte alls är intressant utan att du samlar tid i spåret.
Om jag kör enligt Daniels är mitt maratempo kring 4:21/km. Då skulle långpasstempo ligga på nånstans kring 5:07. Det kanske jag g
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 20:11@Robert: Ja det beror så klart på hur långt det är, det var därför jag skrev "halvmara/mara/ultra" för att man måste relatera tempot till sträckan.
I övrigt ganska olika svar. Det är ju ganska stor skillnad på 15-20 och ca 45 s långsammare per km.
@Robert: Ja det beror så klart på hur långt det är, det var därför jag skrev "halvmara/mara/ultra" för att man måste relatera tempot till sträckan.
I övrigt ganska olika svar. Det är ju ganska stor skillnad på 15-20 och ca 45 s långsammare per km.
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 20:37Ligger på 4min/km på 1,6 mil iaf. Ca 180 i puls. Maxpuls 201 vad jag vet.
Ligger på 4min/km på 1,6 mil iaf. Ca 180 i puls. Maxpuls 201 vad jag vet.
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 20:45Robert >> Snarare ett tröskelpass! 180 bpm är ca 90% av max för dig.
Robert >> Snarare ett tröskelpass! 180 bpm är ca 90% av max för dig.
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 22:00Intressant fråga.
För en annan som är en långsam långlubbare så är mitt mål att kunna springa. Ju längre desto bättre. Tempot är typ samma, även om det går fortare på tävling. Eller rättare sagt så skiljer sig inte tempot sig så mycket mellan ett kort oc
Intressant fråga.
För en annan som är en långsam långlubbare så är mitt mål att kunna springa. Ju längre desto bättre. Tempot är typ samma, även om det går fortare på tävling. Eller rättare sagt så skiljer sig inte tempot sig så mycket mellan ett kort oc
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 22:33Oskar, ja? Förstår inte vad du är ute efter.
Oskar, ja? Förstår inte vad du är ute efter.
Quote from Funbeat user on 20 January 2012, 22:46"Tempo på långpass"
"Tempo på långpass"